terug naar overzicht

2e Luisterpanel van start met thema digitale dienstverlening

Vrijdag 1 april 2022

De kraan lekt en u wilt dit even snel bij ons melden. Of u gaat verhuizen en wilt de huur opzeggen. Hoe makkelijk is het dan om dit zelf digitaal te doen? Of vindt u het fijner om even te bellen? Of dit door te geven via Whatsapp? Dat willen we graag van u horen!

Hoe kunnen we onze digitale dienstverlening verbeteren?

We zijn volop bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe website. En willen graag van u horen welke mogelijkheden er zeker digitaal moeten komen. Zodat we onze dienstverlening hiermee nog verder kunnen verbeteren. We hadden hiervoor op woensdag 6 april een enthousiaste groep van 10 huurders uitgenodigd. De bijeenkomst werd gehouden in Perron3 in Rosmalen.

Op de foto hieronder: collega’s van JOOST luister aandachtig naar de groep huurders in de andere ruimte.

Tekst loopt door onder de foto.

Ondanks de gemiddelde leeftijd van 65plus was de groep toch digitaal vaardig. Reparatieverzoeken worden via de website ingediend, maar het wordt wel op prijs gesteld dat je dit ook telefonisch kunt blijven doen. Er is ook zeker behoefte aan een klantportaal waar je je eigen gegevens kunt inzien, zoals het huurcontract en een overzicht van ingediende reparatieverzoeken. En waar je ook de status kunt zien van openstaande afspraken. Wel is er behoefte aan persoonlijke uitleg. Niet alleen bij de ouderen in deze groep, maar vooral ook bij medebewoners die wat minder digitaal vaardig zijn. Ook moeten we zeker aandacht hebben voor de groep ‘laaggeletterden’. Een samenwerking met bijvoorbeeld Seniorenweb zou een optie kunnen zijn. Of bijeenkomsten organiseren op locatie. Daarnaast werd ook het woord ‘veiligheid’ regelmatig genoemd. Mede ingegeven door de recentelijke hack bij meerdere corporaties.

Keep it safe en simple

We kregen dus hele goede tips die we zeker gaan meenemen bij de introductie van ons nieuwe klantportaal en de nieuwe website. Ook gaan we samen met onze ICT-ontwikkelaar Embrace de mogelijkheden bekijken voor een app op je smartphone. Die optie hebben we vooralsnog niet, maar daar bleek onder de deelnemers wel een groot enthousiasme voor. Een groot deel van de groep gebruikt namelijk zelden een computer, maar zit wel elke dag op de ipad en de smartphone.

De vraag die centraal stond was: ‘Hoe kan JOOST stimuleren dat huurders ook gebruik gaan maken van het klantportaal en alle andere digitale mogelijkheden?’. Het antwoord op de vraag is simpel: ‘Keep it safe and simple’.

De op foto hieronder: de deelnemers van het Luisterpanel met gesprekleider Carla Klein.

Tekst loopt door onder de foto.

Wat is de Meedenkgroep van JOOST?

Als een goede buurman helpen en adviseren wij u graag. Dat kunnen we het beste als we weten wat u bezig houdt, wat er speelt. Daarom zijn we in oktober 2021 gestart met een Meedenkgroep. De groep komt twee keer per jaar bij elkaar. Elke keer met een ander thema. Het is ook geen vaste groep. U kunt ook één keer aansluiten bij een thema dat u interessant vindt. Het gesprek wordt begeleid door een professionele gespreksleider van Luisterpunt. Deze organisatie is voor veel wooncorporaties in touw met dit soort bijeenkomsten.

In oktober vorig jaar hielden wij de 1e bijeenkomst met als thema ‘Hoe kan JOOST zijn dienstverlening voor senioren verbeteren?’ Negen huurders deden toen mee. Huurders waren kritisch, maar ook positief. En dat is fijn om te horen. Met veel tips die we hoorden en suggesties die we kregen, zijn we nu al volop aan de slag.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties