terug naar overzicht

Alles voor een nieuwe huurwoning eenvoudig online regelen

Maandag 17 juni 2019 Alles voor een nieuwe huurwoning eenvoudig online regelen

Sinds het najaar van 2018 woont Anne Keurentjes (24) op zichzelf in een gezellig, kleurrijk ingericht appartement aan Elisabeth Bas. “Woonstichting JOOST heeft alles keurig geregeld. Snel, zonder papierwinkel en met een goede uitleg.”

Starter op de woningmarkt
Anne volgt een deeltijdstudie aan de PABO, werkt in groep 3 van een basisschool in Eindhoven en is actief bij de Reddingsbrigade Boxtel. Ze is een echte ‘starter op de woningmarkt’. “Ik stond al een tijdje ingeschreven bij JOOST”, vertelt Anne. “Ik kreeg regelmatig e-mails met vrijgekomen appartementen. Toen dit appartement bij het aanbod zat, dacht ik: ‘dat zou best eens interessant kunnen zijn’.” Ze kreeg gelijk. Het appartement beviel haar meteen.

Op de tablet
Na een telefoontje met Woonstichting JOOST en het mailen van haar papieren mocht ze het appartement gaan bekijken. “Dat was nog bewoond. Ik heb het met deze mensen meteen gehad over wat ik zou kunnen overnemen.” Toen het appartement leeg kwam, maakte ze met een medewerker van JOOST een rondje door alle ruimtes. “Op een tablet gaf hij aan wat er moest worden gerepareerd of aangepast”, weet Anne nog. “Dat ging allemaal heel gemakkelijk.”

Aan de keukentafel
Geen enkele keer hoefde ze voor de formele zaken naar het kantoor van Woonstichting JOOST te komen. “Alles wat geregeld moest worden, gebeurde in mijn appartement. Ik heb hier zelfs mijn huurcontract ondertekend en de eerste betaling gedaan, gewoon aan de keukentafel. Toen de medewerkers van JOOST met zijn tablet onder de arm de deur achter zich dichttrok, besefte ik ineens: ‘dit is nu van mij!’”

Kaartje in de bus
Ze vindt de service van Woonstichting JOOST helemaal van deze tijd. “De boel digitaal of online regelen, doe ik ook met heel veel andere zaken. Maar bij het huren van een woning is het toch fijn als je iemand persoonlijk vragen kunt stellen. Je hebt meteen antwoord.” En dan was er ook nog ‘nazorg’. Want enkele weken nadat ze was verhuisd, nam een medewerker van JOOST opnieuw contact op. “Of alles naar wens was”, weet Anne nog. “Ook kreeg ik een welkomstkaartje in de bus. Dat vond ik heel netjes. Ik ben echter superblij met deze woning.”

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties