terug naar overzicht

Binnenkijken bij nieuwe bewoner Judith

Donderdag 25 maart 2021 Binnenkijken bij nieuwe bewoner Judith

Een woning opleveren aan een nieuwe huurder is in coronatijd niet het feestje dat het hoort te zijn. Alles gaat per mail en telefoon, en de sleuteloverhandiging via een tijdelijk sleutelkluisje. Onpersoonlijk maar noodzakelijk. Kersverse huurder Judith van Heck (19) haalt haar schouders op. “Ik ben gewoon heel blij met mijn huisje.”

Knusse bovenwoning aan Plein 1969

Op 17 december kreeg mbo-studente Judith per email de code van het tijdelijke sleutelkastje bij de voordeur van haar woning in Heeswijk-Dinther. Enkele dagen eerder ontving ze, ook per mail, een woningrapport met veel foto´s en een gedetailleerde beschrijving. “Mijn moeder en nichtje gingen mee kijken, gewapend met schoonmaakspullen. Plafonds en muren schilderen pak ik later op, samen met mijn moeder. Daarvoor pak ik binnenkort vakantie”, vertelt Judith aan de eettafel in haar knusse bovenwoning aan Plein 1969.

Niet heel groot, maar wel bijzonder

Is ze er blij mee? “Zeker! Het is een superleuk huisje. Niet groot maar wel bijzonder, met een slaapkamer in de vorm van een vide met daaronder het keukentje. Klein maar groot genoeg. Ik houd van koken en recepten proberen.” Buiten heeft Judith een losse berging en een balkon. En dat allemaal op een rustige plek vlakbij het centrum. “Die rust hier vind ik heel fijn.”

Veel gratis van familie en vrienden

Ze vertelt verder: “We hebben veel schoongemaakt en spullen gesjouwd. Ik kreeg veel gratis van familie, vrienden en kennissen. Binnenkort ga ik op zoek naar een ladekast voor alle kleding die nog in dozen zit.” Laminaatvloer, gordijnen en kapstok zaten er al in. Die nam Judith graag over van de vorige bewoner. Voor in de keuken kocht ze zelf een nieuwe koelkast met een flink vriesvak. “Ik werk nu eenmaal bij een slager”, legt ze uit.

Ik heb veel geluk gehad

De digitale woningoplevering, zonder echt contact met JOOST, was voor Judith geen probleem. Veel belangrijker voor haar is het gevoel dat ze veel geluk heeft gehad met deze woningtoewijzing. Het enige ‘nadeel’ vond ze de twee weken wachttijd tussen de toewijzing en het sleutelmoment. “Toen ik het eenmaal wist, wilde ik er meteen in”, lacht ze.

 

Dit artikel verscheen ook in ons huurdersmagazine JOOST, uitgave maart 2021. Bekijk hieronder de online versie via Issuu.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties