Kunnen wij u helpen?

De gezichten van JOOST: Tonny en Corné, onderhoudsmedewerkers van JOOST

Woensdag 18 maart 2020

Vanwege maatregelen ter verdere verspreiding van het coronavirus doen wij op dit moment alleen nog maar spoedreparaties. Dat geldt ook voor onze eigen onderhoudsmedewerkers Corné van Antwerpen (rechts op de foto) en Tonny van den Broek.  Als er iets te repareren valt in een woning van JOOST zijn zij de redders in nood van veel huurders. De twee onderhoudsmedewerkers verhelpen alle kleine, technische problemen die zich in een woning van JOOST kunnen voordoen. Tonny en Corné rijden van adres naar adres om onderhoud te plegen. Soms gaat het om een kapot slot of een stortbak die blijft doorlopen. Of om het vervangen van een rookmelder, het repareren van een klemmend raam of het bijvullen van de cv-ketel. Vaak dus kleine klussen.

Een luisterend oor bieden is een kleine moeite

Tonny: “Het is afwisselend werk. Je komt bij mensen over de vloer, maakt een praatje met ze. Dat hoort erbij en ik vind dat leuk. Je moet mij echt niet op een nieuwbouwproject zetten waar je geen contact met bewoners hebt.” Corné: “Uitzonderingen daargelaten, zijn mensen vaak wel blij dat we er zijn. We komen immers een probleem verhelpen. Meestal breekt dat meteen het ijs. Met sommige huurders heb je het even over het weer. Anderen vertellen je hun hele levensverhaal. Och, ik vind dat niet erg. Een luisterend oor bieden is een kleine moeite.”
Corné: “Soms horen we iets waarvan we denken: ‘Hier heeft deze bewoner misschien toch wat extra hulp bij nodig’. Dan vragen we of hij wil dat één van onze JOOST-collega’s eens contact opneemt.”

KlantContactCenter plant onze afspraken in

Waar de heren vroeger opdrachtbonnen haalden op kantoor, krijgen ze opdrachten nu op hun smartphone binnen. Corné: “Daar zorgt ons KlantContactCenter voor. Die heeft onze agenda en plant ons meteen in na een telefoontje van een huurder. Wij zien ’s ochtends precies hoe laat we waar worden verwacht. ” Tonny: “We doen dagelijks acht tot tien reparaties. Ben ik eerder klaar, dan neem ik een afspraak van Corné over. Andersom doet hij dat ook bij mij. We werken beiden in de regio Boxtel, dus dat gaat probleemloos.”

Service vanuit de bus

De onderhoudsmedewerkers zijn herkenbaar aan hun JOOST-bussen waarmee ze bij bewoners voor komen rijden. Tonny: “In die bussen ligt alles wat we nodig hebben. Alle gangbare onderdelen en gereedschappen hebben we bij de hand.” Corné: “En grijpen we toch ergens op mis, dan hebben we nog een magazijn waar we snel naartoe kunnen rijden. Soms moeten we ook wat bestellen. Dan duurt de reparatie even langer, maar ook die lossen we op.”

Uitbreiding team met 2 extra collega’s

De mannen van onze eigen onderhoudsdienst krijgen binnenkort versterking van 2 extra collega’s. Tonny en Corné en de 2 nieuwe collega’s doen vooral de kleine klussen. Tonny: “Wat we niet doen, is het dak op. Dat doet de aannemer. Ook voor rioolproblemen of verstopte hemelwaterafvoeren hebben we een speciaal bedrijf dat deze klussen doet. Wij zijn er echt voor het ‘kleine spul’. Dat verhelpen we graag én goed.”
Dit artikel is ook gepubliceerd in ons huurdersmagazine, uitgave maart 2020. Bekijk hier de gehele versie van dit magazine via Issuu.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties

    Reparatieverzoek

    Reparatieverzoek

    Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

    Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

    Privacy-instellingen

    Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

    Privacybeleid | Sluiten
    Instellingen