terug naar overzicht

Je eigen bed slaapt toch het fijnst: St. Joseph verhuist tijdens groot onderhoud eigen bed bewoner naar logeerwoning

Maandag 26 juni 2017 Je eigen bed slaapt toch het fijnst: St. Joseph verhuist tijdens groot onderhoud eigen bed bewoner naar logeerwoning
Groot onderhoud, daar komt heel wat bij kijken. We komen bij onze bewoners in huis en zetten de boel daar behoorlijk overhoop. En wij snappen, dat dat heel wat impact heeft. Want hun vertrouwde nestje verandert voor een aantal weken in een stofnest met behoorlijk wat geluidsoverlast. En ook al kunnen bewoners in hun woning blijven wonen, soms willen ze toch liever rust.

Aan het Ronduutje en de Stenen Kamer in Boxtel zijn we bezig met groot onderhoudswerkzaamheden aan 20 boven- en benedenwoningen. Medewerkers van aannemer Hendriks Coppelmans Bouwgroep BV voeren niet alleen werkzaamheden uit aan de buitenzijde van de woning, maar vervangen ook alle standleidingen, alle badkamers en toiletten en op verzoek ook de keuken. Dit is dus vrij ingrijpend voor bewoners. Vandaar dat wij extra maatregelen inzetten.

Gratis logeerwoning
Projectleider Judith van Mil: “Afhankelijk van de behoefte zetten we op verzoek van onze bewoners gratis logeerwoningen in. Want als je als senior de de hele dag thuis bent, wil je niet de hele dag in het stof en de geluidsoverlast zitten. En de bewoner die nachtdiensten draait, wil overdag kunnen slapen.” De logeerwoning is een gestoffeerde woning met meubels, een koelkast en een fornuis. En er staat een televisie. Met de wifi-aansluiting kan de tijdelijke bewoner met de eigen tablet inloggen op het internet. En natuurlijk kan hij er gebruik maken van douche en toilet.

Je eigen bed slaapt toch het fijnst
Projectconsulent Sancha Schuurs: “Maar het mooiste is: we verhuizen het eigen bed van de bewoner naar de logeerwoning. Want laten we eerlijk zijn: je eigen bed slaapt toch het fijnst!” Een huurder van het Ronduutje spreekt Sancha aan na een informatiebijeenkomst. “Mijn dochter komt elk weekend bij mij. Ik zou zó graag naar een logeerwoning willen!” Sancha stelt hem gerust: “Dat kan hoor. We hebben er voldoende beschikbaar!” Ook de aannemer zorgt voor allerlei voorzieningen, waaronder afdekfolie om de meubels te beschermen. En bewoners ontvangen een scheurkalender waarop elke dag staat wat er in de woning gebeurt. We kennen bovendien een vergoedingenregeling, zorgen voor opslag- en afvalcontainers én voor een wasmachine en wasdroger.

Klusbonnen voor het uitvoeren van kleine klussen
De logeerwoning is slechts één van de ontzorgvoorzieningen die St. Joseph biedt tijdens groot onderhoudsprojecten. Projectconsulent Sancha: “We geven onze bewoners ook klusbonnen waarmee ze klusjes door de aannemer kunnen laten doen. Stel, de aannemer moet de kozijnen vervangen, maar de huurder kan niet zelf het zonnescherm demonteren. Hij kan hiervoor dan een klusbon inzetten, zodat de aannemer deze klus tijdig kan uitvoeren. Een extra stukje service naar onze huurders.” Elke huurder krijgt 5 klusbonnen van € 20 en kan deze naar eigen inzicht invullen. “We hebben als uitgangspunt dat we maatwerk willen leveren voor bewoners. Ook op die manier geven we daar invulling aan.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties