terug naar overzicht

Extra service voor nieuwe en vertrekkende huurders

Woensdag 6 december 2017 Extra service voor nieuwe en vertrekkende huurders

Op de foto onze medewerkers van het team Woonservice van links naar rechts: Francois van de Wiel, Caroline Zeinstra, Agim van der Linde, Saskia van de Sande, Mart van Lokven, Andrej Verhoeks, Annelies Kint, Stella Dekker en Tineke Timmers.

Nieuwe huurders hoeven niet meer naar kantoor te komen voor de ondertekening van hun huurcontract. Vanaf nu gebeurt dat allemaal in de woning. Ideaal voor u als bewoner. Voor ons is het onderdeel van een nieuwe, meer persoonlijke manier van werken.

Veel mensen vinden twee afspraken lastig: eerst naar kantoor voor de ondertekening van het huurcontract, daarna naar de woning voor oplevering en sleuteloverdracht. Dat vonden wij ook. Daarom voegden we deze twee momenten samen in één afspraak.

Alles op één moment
Een medewerker van de afdeling Woonservice loopt samen met de nieuwe bewoner door de woning. De medewerker geeft uitleg, luistert naar vragen, geeft tips en legt alles vast op een tablet. De nieuwe bewoner ondertekent zijn huurcontract digitaal, betaalt in de woning per pin en krijgt meteen de sleutel. Nog dezelfde dag heeft de klant alles in zijn mailbox. “Dat werkt prettig voor beide partijen en het voorkomt dubbele afspraken”, vertelt Andrej Verhoeks van de afdeling Woonservice (4e van rechts op de foto). “Ook huurders die hun huurcontract opzeggen, kunnen de sleutels op elk gewenst moment inleveren. Hiervoor is geen aparte afspraak meer nodig. Een extra service richting onze huurders.”

We willen meer echt contact met onze klanten
Volgens Andrej is dit een klantvriendelijke manier van werken. “We willen meer écht contact met onze bewoners. Tot voor kort liep dat vooral via e-mail en telefoon. Terwijl het voor de huurder én voor ons beter is om elkaar daadwerkelijk te ontmoeten. Zodat je van elkaar weet: met wie heb ik te maken en hoe kunnen we optimaal samenwerken. Tegelijk willen we het contact zoveel mogelijk stroomlijnen. Zodat de klant er niet onnodig tijd mee kwijt is.”

Een persoonlijkere benadering
Andrej vervolgt: “Het blijft een zakelijke overeenkomst, maar een persoonlijke benadering wordt altijd gewaardeerd. En is ook belangrijk voor een goed contact. Binnen de regels waaraan we ons moeten houden, zoeken we zoveel mogelijk ruimte om onze huurders tegemoet te komen. Onze belangrijkste taak is woningen verhuren en alles regelen wat daarbij komt kijken. Met als doel: mensen fijn laten wonen in een passende woning. Verhuizen geeft immers al stress genoeg. Dus als wij het voor onze huurders wat gemakkelijker kunnen maken, doen wij dat graag!”

Nieuwe huurder Kevin Peeters over onze nieuwe service:
“Handig dat alles in de woning gebeurt!” 

Eén van onze nieuwe huurders die van onze nieuwe service gebruik heeft gemaakt is Kevin Peeters. Hij gaat samen met zijn vriendin samen wonen op Hoogheem. Voor het eerst helemaal op eigen benen. “Handig dat alles in de woning gebeurt en dat ik niet eerst naar kantoor hoef te komen”, vertelt hij tijdens de afspraak in de woning. Samen met medewerker Andrej Verhoeks loopt hij door het appartement. Andrej maakt overal opnamen van en noteert bijzonderheden. Direct daarna wordt het huurcontract digitaal ondertekend en krijgt Kevin de sleutels van zijn nieuwe appartement. “Dat gaat echt heel snel. Dat is mooi. Kan ik meteen aan de slag. Ik start vandaag nog met schoonmaken, zodat ik morgen kan gaan schilderen.” Intussen zijn ook enkele familieleden binnen gekomen. Met al wat kleine meubels en een stofzuiger. Dus Kevin kan inderdaad meteen aan de slag!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties