Huurders tevreden over St. Joseph
Bij het onderzoek voor het keurmerk KWH-Huurlabel staat de mening van de huurder centraal. Alleen als een groot deel van de huurders aangeeft tevreden te zijn over de dienstverlening, kan de corporatie het keurmerk behalen. Het onderzoek geeft de corporatie inzicht in wat goed gaat, maar ook wat volgens de huurders beter kan. Zo kan er continu gewerkt worden aan een betere dienstverlening.
Huurders centraal met het KWH-Huurlabel
Het KWH-Huurlabel onderzoekt alle zaken waar de huurder van een corporatie mee te maken kan krijgen. Een aantal voorbeelden:
- Worden reparaties goed afgehandeld?
- Worden afspraken nagekomen?
- Is de juiste informatie snel te vinden?
- Worden klachten naar tevredenheid opgelost?
Onafhankelijk onderzoek
KWH, het kwaliteitscentrum voor woningcorporaties, voert het onderzoek uit. Zij stuurt vragenlijsten aan huurders om hun mening te vragen en benadert huurders telefonisch. Uit dit onderzoek komen rapportcijfers. Een onafhankelijke en deskundige commissie kijkt naar de cijfers. Zijn de cijfers goed, dan ontvangt de corporatie het keurmerk KWH-Huurlabel.
Voortdurende kwaliteit
Voor corporaties is het een uitdaging om het KWH-Huurlabel te behouden. Het onderzoek wordt namelijk het hele jaar door uitgevoerd. Ervaren huurders een mindere dienstverlening? Dan kan het keurmerk ingetrokken worden. Op deze manier blijven corporaties continu alert op het leveren van goede service.
Reacties