Huurbetaling en huurachterstand

Als huurder van JOOST betaalt u elke maand uw huur. In uw huurovereenkomst staat op welk moment u de huur dient te betalen. Ook de hoogte van de huurprijs en de extra kosten staan vermeld in uw huurovereenkomst.

informatie over uw huurprijs

Huuropbouw

De huurprijs bestaat meestal uit twee delen:

  • kale huur
  • extra kosten.

Bij extra kosten moet u denken aan servicekosten, service abonnement en glasverzekering. De extra kosten verschillen per woning. De kale huur en de extra kosten vormen samen de brutohuur. De (bruto)huur betaalt u vóór de 1e van iedere maand.

Automatische incasso

De makkelijkste manier om uw huur te betalen is met een automatische incasso. U machtigt ons om iedere maand de huur van uw rekening af te schrijven. Dat doen wij altijd op de 1e dag van de maand. Zo heeft u geen omkijken naar uw huur. En betaalt u de huur altijd op tijd.

Heeft u financiële problemen?

Kunt u uw huur niet op tijd betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze afdeling Huurincasso zoekt dan samen met u naar een oplossing. Wij maken eventueel afspraken met u over het betalen van de huurachterstand. Neem hiervoor contact op met één van onze collega’s van de afdeling Huurincasso.

betalingsregeling regelen

Schulddienstverlening

Wij werken samen met andere organisaties om huurders met schulden te helpen.

In de regio Boxtel zijn dat:

  • Loket Wegwijs (inkomensondersteuning, wonen, welzijn en zorg), telefoonnummer (0411) 655 990.
  • ContourdeTwern, telefoonnummer (0411) 655 899.

In de regio ‘s-Hertogenbosch zijn dat:

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog een vraag? Wij helpen u graag!

Neem contact op met JOOST