Huurbetaling en huurachterstand
Als huurder van JOOST betaalt u elke maand uw huur. In uw huurovereenkomst staat op welk moment u de huur dient te betalen. Ook de hoogte van de huurprijs en de extra kosten staan vermeld in uw huurovereenkomst.
Huuropbouw
De huurprijs bestaat meestal uit twee delen:
- kale huur
- extra kosten.
Bij extra kosten moet u denken aan servicekosten, service abonnement en glasverzekering. De extra kosten verschillen per woning. De kale huur en de extra kosten vormen samen de brutohuur. De (bruto)huur betaalt u vóór de 1e van iedere maand.
Automatische incasso
De makkelijkste manier om uw huur te betalen is met een automatische incasso. U machtigt ons om iedere maand de huur van uw rekening af te schrijven. Dat doen wij altijd op de 1e dag van de maand. Zo heeft u geen omkijken naar uw huur. En betaalt u de huur altijd op tijd.
Heeft u financiële problemen?
Kunt u uw huur niet op tijd betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze afdeling Huurincasso zoekt dan samen met u naar een oplossing. Wij maken eventueel afspraken met u over het betalen van de huurachterstand. Neem hiervoor contact op met één van onze collega’s van de afdeling Huurincasso.
Schulddienstverlening
Wij werken samen met andere organisaties om huurders met schulden te helpen.
In de regio Boxtel zijn dat:
- Loket Wegwijs (inkomensondersteuning, wonen, welzijn en zorg), telefoonnummer (0411) 655 990.
- ContourdeTwern, telefoonnummer (0411) 655 899.
In de regio ‘s-Hertogenbosch zijn dat:
- Eerste Hulp bij Geldzaken, telefoonnummer (073) 615 51 55
- Juvans, telefoonnummer (073) – 644 42 44
Heeft u nog vragen?
Heeft u nog een vraag? Wij helpen u graag!