Kunnen wij u helpen?

Huurbetaling en huurachterstand

Als huurder van JOOST betaalt u elke maand uw huur. In uw huurovereenkomst staat op welk moment u de huur dient te betalen. Ook de hoogte van de huurprijs en de extra kosten staan vermeld in uw huurovereenkomst.

Huuropbouw

De huurprijs bestaat meestal uit twee delen:

  • kale huur
  • extra kosten.

Bij extra kosten moet u denken aan servicekosten, service abonnement en glasverzekering. De extra kosten verschillen per woning. De kale huur en de extra kosten vormen samen de brutohuur. Bij huuropbouw leest u meer hierover. De (bruto)huur betaalt u vóór de 1e van iedere maand.

Automatische incasso

De makkelijkste manier om uw huur te betalen is met een automatische incasso. U machtigt ons om iedere maand de huur van uw rekening af te schrijven. Dat doen wij altijd op de 1e dag van de maand. Zo heeft u geen omkijken naar uw huur. En betaalt u de huur altijd op tijd.

Financiële moeilijkheden

Heeft u financiële problemen? Kunt u uw huur niet op tijd betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze afdeling Huurincasso zoekt dan samen met u naar een oplossing. Wij maken eventueel afspraken met u over het betalen van de huurachterstand. De afdeling Huurincasso geeft u meer informatie hierover. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 088 0081400 of via e-mail.

Op de website van Woonlasten De Baas vindt u diverse tips en weetjes over het op orde houden van uw geldzaken.

Schulddienstverlening

Wij werken samen met andere organisaties om huurders met schulden te helpen.

In de regio Boxtel zijn dat:

  • Loket Wegwijs (inkomensondersteuning, wonen, welzijn en zorg), telefoonnummer (0411) 655 990.
  • ContourdeTwern, telefoonnummer (0411) 655 899.

In de regio ’s Hertogenbosch zijn dat:

Huurverhoging 

Ieder jaar verhogen wij op 1 juli de huur van uw woning. Waarom we dat doen? Daar kunnen we kort over zijn. We hebben de inkomsten nodig. Voor onderhoud aan bestaande woningen, het bouwen van nieuwe woningen en betalingen aan de overheid. Een verantwoording hierover vindt u in ons jaarverslag. Kijk voor meer informatie ook bij Huurverhoging.

Meer informatie

Heeft u nog een vraag? Onze medewerkers zijn op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur bereikbaar via 088 0081400. U kunt natuurlijk ook langskomen bij één van onze kantoren in Boxtel (Brederodeweg 23) of Rosmalen (Dorpsstraat 58). Wij zijn dagelijks geopend van 08.30 tot 12.30 uur (in Rosmalen op vrijdag gesloten). Of stuur ons een e-mail.

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen