Kunnen wij u helpen?

Huur opzeggen

Opzeggen kan op elk moment. U hoeft dus niet te wachten tot het einde van de maand.

U gebruikt hiervoor het Huuropzeggingsformulier. Vul dit formulier in en stuur het naar ons terug. De opzegtermijn is één maand. Tenzij wij met u anders hebben afgesproken. U ontvangt van ons een bevestiging.

Onze wijkbeheerder komt bij u op huisbezoek

Binnen 1 week na uw opzegging komt de wijkbeheerder bij u op huisbezoek. Hij loopt samen met u door de woning. Soms moet u nog dingen repareren of veranderen in uw woning. U kunt ook vragen of Woonstichting JOOST dit voor u doet. Hier zijn kosten aan verbonden. De wijkbeheerder zet alles op papier. U ontvangt deze afspraken digitaal. Hierin staat ook wat u eventueel moet betalen voor:

  • reparaties die Woonstichting JOOST voor u uitvoert;
  • het verwijderen van veranderingen die niet in de woning mogen blijven zitten.

Kunt u veranderingen laten zitten?

Veranderingen met toestemming

Veranderingen waarvoor u toestemming heeft gekregen, hoeft u niet te verwijderen. De veranderingen moeten wel in goede staat zijn. Soms krijgt u een vergoeding voor de verandering. Bij het huisbezoek bekijkt de wijkbeheerder hoe hoog deze vergoeding is.

Verandering zonder toestemming

Veranderingen waarvoor u geen toestemming heeft gekregen, moet u mogelijk verwijderen.

Wilt u zaken laten overnemen?

Soms wil een nieuwe huurder spullen van u overnemen. U moet dan denken aan gordijnen of vloerbedekking. Dit noemen wij roerende goederen. De overname van roerende goederen regelt u zelf met de nieuwe huurder. U bepaalt ook zelf de kosten voor de overname. U maakt hierover afspraken met de nieuwe huurder. De afspraken schrijft u op de overname-/akkoordverklaring. U ondertekent allebei de verklaring.

Sleutels inleveren

Uw sleutels levert u in bij de wijkbeheerder bij het tweede huisbezoek. De huurbetaling loopt door tot en met de laatste dag dat u de woning huurt.

Eindafrekening 

Houd u er rekening mee dat u nog een eindafrekening van Woonstichting JOOST krijgt. U moet dan denken aan huur en onderhoudskosten. Het kan ook zijn dat u niets meer hoeft te betalen. De afrekening van eventuele service- en stookkosten ontvangt op een later moment.

Huur opzeggen garage/parkeerplaats/berging

Wilt u de huur van uw garage, parkeerplaats of berging opzeggen? Hiervoor gebruikt u dit formulier.

Meer informatie

Heeft u nog een vraag? Onze medewerkers zijn op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur bereikbaar via 088 0081400. U kunt natuurlijk ook langskomen bij één van onze kantoren in Boxtel (Brederodeweg 23) of Rosmalen (Dorpsstraat 58). Wij zijn dagelijks geopend van 08.30 tot 12.30 uur (in Rosmalen op vrijdag gesloten). Of stuur ons een e-mail.

Wij hebben ook een checklist gemaakt met handige verhuistips.

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen