Kunnen wij u helpen?

Huurverhoging

Ieder jaar verhogen wij op 1 juli de huur van uw woning. De huurverhoging is een klein percentage van uw huur. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en onze regering bepalen (deels) dit percentage.

U ontvangt jaarlijks voor 1 mei een brief van ons over de geplande huurverhoging. Hierover overleggen wij altijd met de huurdersorganisaties. Zij staan positief tegenover ons beleid omdat het recht doet aan de betaalbaarheid voor de lage en middeninkomens.

Huurverhoging 2020

We begrijpen dat het voor veel mensen een lastige tijd is. Daarom bieden we hulp op maat bij betalingsproblemen. En blijft de huurverhoging in 2020 voor iedereen zo laag mogelijk. Alle informatie over de jaarlijkse huurverhoging van 2020 vindt u in onderstaande artikel.

Nieuwe huurprijzen vanaf 1 juli

Bezwaar aantekenen

Bent u het niet eens met uw huurverhoging? U kunt – met dit formulier – schriftelijk bezwaar maken bij de Huurcommissie. Dat kan als:

  • uw huur door de huurverhoging hoger is dan is toegestaan;
  • uw woning ernstige onderhoudsgebreken heeft;
  • het aantal punten van uw woning niet klopt.

De onafhankelijke Huurcommissie beoordeelt of uw bezwaar terecht is. U bereikt de Huurcommissie op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur op telefoonnummer 1400 (lokaal tarief). Schrijven kan ook. Het adres is: Postbus 16495, 2500 BL in Den Haag.

Meer informatie

Op de website van het Ministerie van Binnenlandse Zaken & Koninkrijkrelaties vindt u meer informatie over huurverhoging. Of bekijk de informatie op onze website over huur betalen.

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Door op accepteren te klikken, geeft u toestemming voor alle type cookies op onze website.

Bekijk cookiebeleid | Sluiten
Wijzig uw voorkeur