Kunnen wij u helpen?

Aanvraag urgentie

Heeft u met spoed woonruimte nodig? Moet u of uw gezin vanwege een noodsituatie zo snel mogelijk verhuizen? Is het écht dringend en zijn er geen andere oplossingen? In heel bijzondere of bedreigende situaties kunt u voorrang krijgen bij het zoeken naar een huurwoning. U kunt dan urgentie aanvragen. Dit kunt u doen via de website van WoonService Regionaal. Als u urgentie krijgt, bieden we u binnen drie maanden een huurwoning aan.

Urgentieregeling

Er is één urgentieregeling voor alle sociale huurwoningen in de gemeenten ’s-Hertogenbosch, Boxtel, Sint-Michielsgestel, Oss en Bernheze. JOOST werkt hiervoor samen met de woningcorporaties BrabantWonen, Mooiland en Zayaz.

Stappen die u moet zetten

U heeft haast, dat begrijpen we. Toch moet u eerst wat stappen zetten. Zo voert u altijd eerst een gesprek met een adviseur. Over uw kansen op urgentie én over eventuele andere mogelijkheden om een woning te vinden. Dat noemen we een kans-adviesgesprek. En als u een aanvraag doet, wordt die beoordeeld door een onafhankelijke, deskundige Toetsingscommissie.
In deze uitleg ziet u welke stappen leiden tot een urgentieaanvraag.

Let op: vraag urgentie alleen aan via WoonService Regionaal

Op het internet zijn meerdere partijen actief die u aanbieden om het aanvraagproces voor een voorrangsverklaring (urgentie) te regelen. Deze partijen zijn géén onderdeel of partner van de deelnemende woningcorporaties van WoonService Regionaal of de betreffende gemeenten. Deze urgentieaanvragen – die dan dus via een tussenpartij bij ons terecht komen – worden op dezelfde manier en in hetzelfde tempo behandeld als alle andere urgentieaanvragen. Het inschakelen van een tussenpartij levert dus geen tijdswinst of voordeel op. Het zorgt wel voor extra kosten. U betaalt de tussenpartij namelijk een bedrag voor het overnemen van het aanvraagproces. Wij adviseren u dus om een urgentie aanvraag altijd zelf in te dienen.

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Door op accepteren te klikken, geeft u toestemming voor alle type cookies op onze website.

Bekijk cookiebeleid | Sluiten
Wijzig uw voorkeur