Jaaroverzicht 2018 in beeld

Vrijdag 5 april 2019 Jaaroverzicht 2018 in beeld

Bekijk de kengetallen in groot formaat.

We hebben een turbulent jaar achter de rug. Samen met Kleine Meierij zijn we de mogelijkheden gaan verkennen voor een samenvoeging van beide organisaties. Eind januari hebben wij de ministeriële goedkeuring ontvangen. Dat betekent dat officieel per 1 juli 2019 een nieuwe krachtige organisatie ontstaat van twee dorpse woningcorporaties. We gaan nu volop door met alle voorbereidingen om per 1 juli tot één nieuwe organisatie te komen.

De fusievoorbereidingen leverden onze medewerkers extra werk op.
Des te trotser zijn we dat we er in 2018 ook voor onze huurders waren. We bleven maatwerk bieden en de service verlenen die onze huurders van ons gewend zijn. We bleven ons inspannen voor de leefbaarheid in wijken en buurten. We bleven onderhoud plegen en reparaties uitvoeren om woningen in prima conditie te houden. En we besteedden opnieuw veel aandacht aan het verduurzamen van onze complexen. Dit laatste leverde ons de hoogste score op in de Aedes Benchmark 2018.

Wat in 2018 helaas achterbleef, was de nieuwbouwproductie.
We kregen tevens een tegenvaller te verwerken bij het groot onderhoudsproject in de wijk Gildenhof. We lieten ons hierdoor echter niet uit het veld slaan. De nieuwbouwplannen gaan door en het groot onderhoud in en om Gildenhof is weer hervat. De veerkracht die we tonen, is mede te danken aan onze lenigheid. Een sterk punt volgens de visitatiecommissie. Deze beoordeelde ons in 2018 met een gemiddelde van 7,7. Een klinkend cijfer dat op het conto staat van iedereen in onze organisatie.

Vanwege de fusie wordt 2019 voor St. Joseph dus een bijzonder jaar.
Maar er staat nog veel meer te gebeuren. We bestaan in 2019 namelijk precies 100 jaar. En dat gaan we zeker vieren. Niet alleen met collega’s maar vooral ook met onze huurders. We verheugen ons nu al op het komend jaar.

In een beeldend overzicht laten wij u kort enkele projecten uit 2018 zien.
Een impressie van wat we in het afgelopen jaar bereikten voor onze huurders in Boxtel, Liempde, Lennisheuvel én daarbuiten. We hebben uiteraard ook een uitgebreid jaarverslag. Wilt u een uitgebreid papieren exemplaar ontvangen? Neem dan contact op met communicatie@sintjoseph.nl.

Bekijk hieronder het beeldend jaarverslag via Issuu.