Kunnen wij u helpen?

Jaarverslag 2019: Welkom bij JOOST

Donderdag 9 april 2020

2019 is voor Woonstichting JOOST een bijzonder jaar geweest. We zijn sinds 1 juli 2019 ‘in de lucht’. JOOST is dus weliswaar nog jong, maar we kunnen samen (voormalig St. Joseph en Kleine Meierij) bogen op 150 jaar volkshuisvestelijke ervaring in de regio rond ’s-Hertogenbosch. Anders gezegd: JOOST is Thuis in de Meierij. Onze directeur-bestuurder Rob Dekker vertelt in ons Jaarverslag hoe we in 2019 presteerden. Het jaarverslag is donderdag 9 april door onze Raad van Commissarissen goedgekeurd.

Een nieuwe organisatie met bevlogen medewerkers

“Op die 150 jaar  ervaring bouwen we voort met een nieuwe organisatie, geoptimaliseerde dienstverlening en bevlogen medewerkers. We kijken terug aan de hand van ons Koersplan 2020-2024: ‘(ge)Woon als een goede buurman’. Met dit plan werd in de tweede helft van 2019 een start gemaakt.
Het is het resultaat van een krachtenbundeling van medewerkers, MT, RvC, huurders en stakeholders. Allemaal leverden ze een onmisbare bijdrage aan de route die JOOST de komende jaren, samen met hen, gaat volgen. Het Koersplan is nadrukkelijk geen blauwdruk met een concrete uitwerking van onze activiteiten. Wat het wel is: een kompas dat richting geeft aan onze opgave, onze manier van werken en wat we daarvoor nodig hebben. Buiten én binnen.”

Onderstaande animatie geeft een korte impressie van onze koers voor de komende vier jaar.

Ons Koersplan presenteerden we begin 2020 aan onze stakeholders. Het was een inspirerende en energieke aftrap.

Trots

“Terugblikkend op 2019 zijn er tal van gebeurtenissen en momenten geweest die mij trots maken. Van de werkgarantie die we bij de fusie aan iedereen konden bieden tot de achttien nieuwe medewerkers die we welkom mochten heten. Ook de naamsbekendheid die JOOST in zeer korte tijd heeft opgebouwd, is indrukwekkend. We wilden laten zien dat we er zijn en dat is gelukt: we ontwikkelden een eigentijdse en herkenbare huisstijl waarin we onze huurders een rol laten spelen én we zijn persoonlijk de boer op gegaan om de banden met bewoners en netwerkpartners aan te halen. Daarmee toonden we in korte tijd aan dat we géén naar binnen gekeerde organisatie zijn, maar oog hebben voor ‘buiten’. Dit zegt alles over onze manier van werken, over de onmiskenbare JOOST-cultuur die langzaam maar zeker ontstaat.”

2019 toont de veerkracht van onze organisatie

“2019 was ook het jaar waarin we onze interne processen stroomlijnden zodat de dienstverlening van JOOST staat als een huis. Zo stapten we over naar het woonruimteverdeelsysteem WoonService Regionaal. En werkten we achter de schermen aan een toekomstbestendige ICT-infrastructuur. Ondertussen bleef ‘de winkel’ gewoon open. Onze verhuurprocessen in ons hele werkgebied liepen door, we bleven woningen onderhouden, renoveren en repareren én we grepen alle kansen die voorbij kwamen om nieuwbouw te plegen. Onze huurder heeft geen hinder gehad van de opbouw van JOOST en de aanpassingen die ermee gepaard gingen. Dat is een groot compliment aan al onze medewerkers!”

Bekijk hier ons volledige Jaarverslag, waarin wij u laten zien hoe wij in 2019 presteerden.

Rob Dekker Directeur-bestuurder Woonstichting JOOST