terug naar overzicht

Jaarverslag 2020: Bij JOOST veel beweging op IT-vlak

Donderdag 15 april 2021

Er is in 2020 binnen JOOST veel beweging geweest op IT-vlak. Onze adviseur informatiemanagement Dennis Boomaars vertelt over het belang hiervan in een interview in ons jaarverslag. “Geavanceerde IT-oplossingen helpen ons verder.”

Geavanceerder IT-oplossingen helpen ons verder

“IT-applicaties waarmee we efficiënter, gestructureerder én klantgerichter werken helpen ons verder professionaliseren. Zo hebben we ons primaire systeem ViewPoint in 2020 uitgebreid met de module ‘Zaakgericht werken’. Wie geautoriseerd is, kan een zaak realtime inzien en opvolgen. Binnen de module hebben diverse JOOST-activiteiten hun eigen monitor. Zo zijn we in 2020 van start gegaan met de monitors Overlast en Werkopdrachten. In 2021 gaan we dit verder uitbreiden met de monitors Huurincasso, Mutatie, Contracten, Inkoop en Klantcontact. Omdat we bij ‘Zaakgericht werken’ echt anders gaan werken, besteden we bij de implementatie van de monitors veel aandacht aan instructie en begeleiding.”

Veel beweging op IT-vlak: het wordt een fikse operatie

“Ook op andere IT-vlakken is er beweging. We hebben gekozen voor het pakket van Postex waarmee we post meer digitaal kunnen gaan versturen. We beginnen met post vanuit de financiële administratie, maar uiteindelijk kunnen alle afdelingen hier gebruik van gaan maken. Verder hebben we een keuzetraject doorlopen voor het begroten van ons onderhoud. Gegevens over de staat van woningen leiden hierin automatisch tot een berekening van de onderhoudskosten op de lange termijn. Het vullen van deze module met de conditie van ons bezit staat voor 2021 op de planning. Het wordt een fikse operatie, vooral voor de afdeling Vastgoed. Ook zijn we voorzichtig gestart met het zoeken naar een oplossing voor het KCC waarmee huurders ons via diverse kanalen – telefoon, chat, whatsapp – kunnen bereiken. Het mooie is dat we deze contactmomenten straks kunnen combineren met de monitor Klantcontact. In 2021 beginnen we al snel met het selectietraject en de implementatie.”

Technische ondersteuning bij thuiswerken

“En dan zijn er nog de hulpmiddelen om probleemloos thuis te kunnen werken. Want dat lijkt voorlopig nog de norm te zijn. Gelukkig zijn we allemaal wel gewend geraakt aan overleggen via Microsoft Teams en aan op-afstand-inloggen op de JOOST-servers. Maar het kan wellicht nog sneller, eenvoudiger of veiliger. Daarom vinden we het de moeite waard ons de komende periode te oriënteren op oplossingen die dat ondersteunen. Het gebruik maken van meerdere mogelijkheden vanuit Office 365 ligt hierbij dan voor de hand. Een mooie uitdaging voor het nieuwe jaar.”

Benieuwd wat wij in 2020 nog meer hebben gedaan? Lees hier ons jaarverslag 2020: ‘We zitten op koers. Als een goede buurman, Thuis in de Meierij’. 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties