Jaarverslag 2020: Met nieuwbouw aan de slag

In 2020 hebben we de voorbereidingen getroffen voor verschillende nieuwbouwprojecten die nu in de steigers staan. Sommige letterlijk omdat de bouw al is gestart, andere figuurlijk omdat ze nog bestaan uit een schets of net in procedure zijn. Onze projectontwikkelaars Niels Vader en Frank de Bruijn vertellen in een interview in ons jaarverslag waar wij overal aan de slag zijn en met welke projecten.

Bijzondere woonvormen

“De voormalige Pastorie in Boxtel is dit jaar opgeleverd en wordt via Stichting Woongewoon verhuurd aan 7 jongvolwassenen met een beperking. Een prachtig initiatief. In de Pastorie in Rosmalen zijn we nu bezig met een vergelijkbaar project met een zorggroep. Bijzonder is ook De Ploeg in Berlicum. Een charmant en kleinschalig project waarbij we gaan insteken op volledige houtbouw met woningen voor starters en senioren.“

Aan de slag op verschillende locaties

“In gloednieuwe wijk Heem van Selis in Boxtel komt voor JOOST een appartementencomplex en een aantal eengezinswoningen. De voorbereidingen voor de bouw van de appartementen is inmiddels gestart. In 2020 hebben we ook veel tijd gestoken in het project Seringenstraat in Rosmalen. Door alle gezamenlijke inspanningen met gemeente en bouwteam staan we nu aan de vooravond om te gaan starten met de bouw. Ook in Rosmalen zijn we – binnen het bestaande bestemmingsplan – begonnen met de herontwikkeling van het JOOST-kantoor aan de Dorpsstraat 58. De bouw van studio’s voor jongeren met een zorgvraag start begin 2021.”

In gesprek met gemeentes voor nieuwbouw in de kleine kernen

“Plannen ontwikkelen voor locaties waar voorheen andere panden stonden (zoals bijvoorbeeld een voormalig schoolgebouw aan de Albinonistraat in Boxtel), doen we in ons werkgebied het meest. En er lopen inmiddels diverse procedures voor inbreidingslocaties in Boxtel. In 2021 verwachten we hierover meer duidelijkheid. Daarnaast zijn we met diverse gemeenten in gesprek over het vinden van locaties voor sociale huurwoningen en tijdelijke huurwoningen in vooral de kleine kernen. We zoeken voor de realisatie van onze plannen ook steeds vaker de samenwerking met andere partijen. Want: samen kom je verder.”