Jaarverslag 2020: We leren onze huurders steeds beter kennen

In 2020 zijn we bij het KlantContactCenter gestart met een nieuwe manier van werken. Onze klantadviseur Jill van der Schoot vertelt hierover in een interview in ons jaarverslag. “We leren onze huurders steeds beter kennen.”

Klantgericht en snel helpen

“Reparatiemeldingen worden vanaf dit jaar bij JOOST zelf afgehandeld. Voorheen werden huurders hiervoor doorverwezen naar de aannemer. Nu nemen klantadviseurs de melding aan en schakelen direct hulptroepen in. Dit is in de meeste gevallen onze eigen technische dienst. De afspraak plannen ze tijdens datzelfde telefoontje nog in. Is er een grotere reparatie nodig? Dan verbinden de klantadviseurs de beller door met één van onze vaste aannemers. Daar werken ze volgens dezelfde normen als JOOST. Huurders kunnen er dus van op aan dat ze snel en klantgericht geholpen worden.”

Collega’s KlantContactCenter: sterk team

“Het team van het KlantContactCenter is in 2020 verder uitgebreid en bestaat uit een vaste groep van zes klantadviseurs. Wij kennen het werkgebied en onze woningen. En dankzij het intensieve persoonlijke klantcontact leren wij onze huurders ook steeds beter kennen. Hiermee wordt onze service nog beter en vooral persoonlijker. Wij beantwoorden overigens niet alleen de telefoon, maar ook e-mails van huurders. En we staan huurders te woord op ons kantoor in Boxtel of ons contactpunt in Rosmalen.”

Een nieuw klantvolgsysteem verhoogt onze serviceverlening

“Met het sterke team dat we in 2020 hebben neergezet, gaan we in 2021 vervolgstappen maken. Zo willen we een klantvolgsysteem in gebruik gaan nemen: onze eigen track en trace-service om huurders op elk moment te kunnen vertellen hoe het staat met de afhandeling van hun vraag of verzoek. En is er iets niet duidelijk? Dan is contact met één van de klantadviseurs zo gelegd dankzij een geïntegreerde chat- of Whatsapp-functie. Zo kunnen onze huurders zelf bepalen hoe en wanneer ze contact opnemen, aan hen de keus. De eerste stappen voor dit nieuwe klantvolgsysteem zijn in 2020 gezet. In 2021 gaan we een keuze maken voor een leverancier.”

Ontwikkeling van een kennisdatabank

“Verder zijn we binnen het KCC bezig met de ontwikkeling van een Kennisdatabank vol antwoorden op veel voorkomende technische huurdersvragen. Belt er een huurder, dan kunnen we bij het KCC een flink deel zelf afhandelen. Dat maakt ons minder afhankelijk van technische collega’s.”