Kunnen wij u helpen?
terug naar overzicht

De resultaten zijn binnen: JOOST is een bekende goede buurman

Donderdag 10 december 2020

De naam JOOST is na ruim 1 jaar goed geland. En we worden ook herkend als ‘de goede buurman’. Twee duidelijke conclusies die we kunnen trekken uit ons onderzoek naar ons imago en onze naamsbekendheid dat wij dit najaar hielden onder huurders en partners van JOOST.

Onze stagiaire Ashley Fuchs startte in oktober met haar onderzoek. Zij wilde graag antwoord krijgen op de volgende vragen: Hoe goed is de nieuwe naam geland? En sluit het imago dat JOOST inmiddels heeft aan op het gewenste imago? Wat waardeert u juist enorm? En waarin kunnen we nog verbeteren?

Het onderzoek werd uitgevoerd onder huurders en partners van JOOST, online en een deel van onze oudere huurders ontving de enquête ook via de post. We kregen maar liefst 608 reacties, waarvoor dank!

Hoe goed is de naam JOOST geland? Goed!
De nieuwe naam JOOST is goed geland bij zowel huurders als partners. De voormalige namen Kleine Meierij en St. Joseph worden nog minimaal gebruikt.

JOOST wordt gezien als een goede buurman
Het merendeel geeft aan dat JOOST als een goede buurman naast haar huurders en partners staat. Het wordt gezien dat wij ons dagelijks inzetten voor buurten waar mensen prettig samenwonen. En we beseffen ons dat we dit niet alleen kunnen. Daarom staan we open voor de ideeën van onze huurders en partners. De medewerkers van JOOST hebben oog voor persoonlijke situaties en bieden huurders een luisterend oor. Men weet waar ze terecht kunnen met een probleem of vraag. Verder proberen we betalingsproblemen te voorkomen en zijn we behulpzaam als het financieel even tegenzit.

Een duurzame organisatie die zich richt op de toekomst
JOOST wordt ook gezien als een duurzame woonstichting die zich richt op de toekomst. We passen ons woningaanbod hierop aan en waar het kan bouwen we nieuwe woningen. Op het gebied van duurzaamheid hebben we oog voor het voordeel dat het onze huurders oplevert. De meerderheid is het opgevallen dat we hierbij zelf het goede voorbeeld geven.

Nog meer zichtbaar in de wijk
Uiteraard zijn er ook verbeteringen. We moeten nog meer zichtbaar zijn in de wijken. Ook onze communicatie richting huurders kan worden verbeterd. Zeker wanneer het gaat over het nakomen van afspraken. Verder kunnen we onze partners nog beter informeren over onze inzet. En we gaan ervoor zorgen dat huurders voortaan eenvoudiger hun reparatieverzoeken via onze website kunnen melden.

Aan de slag met de aanbevelingen
Onze stagiaire heeft op basis van de resultaten inmiddels een groot aantal aanbevelingen gedaan. Hiermee gaan we de komende maanden aan de slag. Heeft u interesse in het volledige onderzoek, stuur ons dan een e-mail via communicatie@wonenbijjoost.nl

Winnaars
Onder alle deelnemers hebben wij 3 cadeaubonnen van 25 euro verloot. De winnaars zijn: José Heijmans, Ton de Jong & Carlita van der Zanden en hebben inmiddels persoonlijk bericht ontvangen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Door op accepteren te klikken, geeft u toestemming voor alle type cookies op onze website.

Bekijk cookiebeleid | Sluiten
Wijzig uw voorkeur