terug naar overzicht

‘JOOST als goede buurman. Dat is De Bedoeling’

Dinsdag 29 oktober 2019

JOOST heeft voor 2020-2024 een begroting opgesteld. Daarin staat wat we de komende jaren gaan doen en wat het kost. Onze HR-adviseur Maria van Os licht toe hoe medewerkers invulling geven aan onze belofte: het zijn van een goede buurman. 

JOOST_Maria_van_Os_3915

“We willen graag een goede buurman zijn voor onze huurders. De basis ligt er, want we willen allemaal al ‘het goede doen voor een ander’, dus dat zit goed. Maar om te weten hoe we huurders dan het allerbeste van dienst zijn… dat vraagt om verdieping. Bijvoorbeeld in hoe we maatwerk leveren in wonen. Hoe we met klachten omgaan. Hoe we echt dat luisterende oor bieden en hoe we iemand zo goed mogelijk helpen als deze kampt met een lastige thuissituatie.”

Achter de schermen
“Bij JOOST volgen al onze medewerkers daarom achter de schermen een programma: De Bedoeling. Dit is een programma waarbij we steeds terugkeren naar de kern van ons bestaan, naar datgene ‘waar we het allemaal voor doen’. Dat kan gaan om grote zaken. Wat is bijvoorbeeld onze bedoeling met maatwerk bieden? Waarom doen we dat eigenlijk? Maar het kan ook gaan om kleine zaken, zoals: ‘wat is de bedoeling van de ansichtkaartjes die we nieuwe huurders sturen?’

Onze medewerkers bouwen zelf aan de JOOST-identiteit
“We staan met De Bedoeling dus bewust stil bij de achterliggende gedachte van al onze handelingen. Op die manier gebeurt er bij JOOST niets ‘zomaar’ of willekeurig. Daarvoor moeten we intern wel op één lijn zitten, uitgaan van dezelfde principes. Die leggen we als organisatie niet op. Onze medewerkers bouwen zelf aan die JOOST-identiteit zodat ze overtuigd keuzes maken die nodig zijn voor een goede dienstverlening. Dat bouwen aan die identiteit doen ze tijdens allerlei De Bedoeling-sessies die we de komende tijd houden. Daar delen ze ervaringen met elkaar, leren ze elkaar nog beter kennen, doen ze nieuwe inzichten op. Dat is een proces en vraagt doorlopend om aandacht. De Bedoeling staat de komende jaren dan ook ‘vastgespijkerd’ op de agenda.”

‘Dát is JOOST’
“Ons ultieme doel: we willen dat huurders ons gaan herkennen aan onze dienstverlening. Dat ze weten dat we niet automatisch toezeggingen doen maar wel – en met de juiste argumenten – alles in het werk stellen om het juiste te doen. Zodat ze kunnen zeggen: ‘ja, JOOST is echt als een goede buurman’.

Lees meer over onze begroting voor 2020. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties