terug naar overzicht

JOOST verlengt KWH-label

Maandag 4 april 2022

We hebben ons KWH-huurlabel verlengd. En met hele mooie cijfers. Daar zijn we trots op!

We meten continue onze klanttevredenheid

We vinden het belangrijk om te weten wat huurders van onze dienstverlening vinden. Buiten het feit dat we zelf de ervaringen van huurders ophalen, laten we daarom ook onafhankelijke metingen uitvoeren. Deze worden uitgevoerd door KWH (Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector). Maandelijks meten zij de klanttevredenheid van nieuwe en vertrekkende huurders, huurders met een reparatieverzoek of huurders die op een andere manier met ons in contact zijn geweest. De continue klanttevredenheidsmetingen geven inzicht in de ervaringen van onze huurders en vormen daarmee input voor verbeteringen in onze processen.

Verlenging KWH-huurlabel met 2 jaar

De resultaten van dit onderzoek zijn beoordeeld door de Commissie Kwaliteitsverklaringen (CKV). Uit het rapport: “De geldigheidsduur van het keurmerk KWH-Huurlabel wordt met twee jaar verlengd. De CKV en KWH feliciteren u en uw collega’s van harte met dit resultaat!”

Positieve waardering van onze dienstverlening

Vragen die onder andere worden gesteld: Vinden onze huurders dat ze goed geholpen worden? Is informatie makkelijk te vinden? En zijn wij duidelijk in wat we beloven en nakomen? Hieronder vindt u al onze scores.

Voor toekenning of verlenging van het keurmerk KWH-Huurlabel geldt: minimaal een cijfer 7,0 voor de onderdelen Algemene dienstverlening, Woning zoeken, Nieuwe woning, Huur opzeggen, Reparaties en Onderhoud en minimaal 85% tevreden huurders per onderdeel. Een huurder is tevreden als hij gemiddeld een 6 (afgerond 5,5) of hoger geeft. Met JOOST scoren we dus ruim boven deze gemiddeldes.

Meer informatie over het KWH-label vindt u op de website van KWH.

Belevingsonderzoek

Naast meting via KWH, meten we ook onze klanttevredenheid via de Fijn Wonen monitor. Dit is een belevingsonderzoek bestaande uit 6 korte vragen die te maken hebben met woonbeleving, woonomgeving en de woning zelf. De wijken Hintham en Hoogheem zijn hierin een eerste stap. Daarna gaan we de vragenlijst ook versturen naar onze andere huurders. Om ook bewoners te bereiken die digitaal minder vaardig zijn, gingen onze medewerkers van onze wijkteams samen met de lokale buurtondersteuners begin dit jaar de wijken in. 

Meedenkgroep

En we zijn afgelopen jaar gestart met een Meedenkgroep. Deze groep komt twee keer per jaar bij elkaar, elke keer met een ander thema. In oktober hielden wij de 1e bijeenkomst met als thema: ‘Hoe kan JOOST zijn dienstverlening voor senioren verbeteren?’ Ook meedoen? Dat kan! 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties