Kunnen wij u helpen?

Koersplan

Onze koers voor 2020-2024 heet (ge)Woon als een goede buurman. Want dat is wat wij willen zijn voor onze bewoners. Een goede buurman, die dichtbij is, luistert, meedenkt en een handje helpt waar nodig. Het is ook waar wij aan willen bijdragen. Aan dorpen en buurten, waar mensen als een goede buur met elkaar (kunnen) samenwonen. Dit vraagt steeds iets anders van ons. Het is maar net wie we voor ons hebben, wat anderen al doen en welk dorp het betreft. Daarom is dit koersplan geen gedetailleerde route, maar een koers met ruimte. Ruimte voor onze medewerkers, bewoners én partners. Bekijk hier ons volledige Koersplan (ge)Woon als een goede buurman.

Op deze pagina vindt u een overzicht van onze resultaten en delen wij al onze actuele ontwikkelingen.

Oog voor verschil

Als een buurman staan we naast onze bewoners en bieden we iedereen de best denkbare oplossing. Altijd vanuit ons gezamenlijke JOOST-DNA.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • De bewoner bepaalt hoe en wanneer hij diensten van ons afneemt. Processen zijn transparant, met ruimte voor eigen keuzes.
  • We scoren bovengemiddeld op klanttevredenheid t.o.v. vergelijkbare corporaties.
  • Onze huurders denken en doen met ons mee op thema’s die er voor hen toe doen, op een manier die hen past.

Netwerkorganisatie

Hoe we verschil gaan maken? Door onze huurders het vertrekpunt te laten zijn voor ons dagelijks doen en laten. Dit doen we samen, met collega’s én partners. We willen leren vanuit de praktijk. Daarom hebben we de JOOST-academie.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • We werken (samen) vanuit ons JOOST-DNA, zodat de huurder vertrekpunt is voor ons dagelijkse doen en laten.
  • Onze medewerkers ervaren de leiderschapsstijl en organisatieinrichting als steunend aan hun rol.
  • Effectief netwerken is vanzelfsprekend voor ons: binnen én buiten.

Natuurlijk duurzaam

We grijpen natuurlijke momenten aan om onze woningen duurzamer en beter te maken. In het belang van onze huurders, en van de volgende generatie. Zo zijn onze woningen betaalbaar en comfortabel. Ook zetten we in op bewustwording over duurzaamheid, onder andere door zelf het goede voorbeeld te geven.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • Onze woningen stoten 20% minder CO2 uit en onze organisatie 30% minder.
  • Huurders hebben gemiddeld een lager energieverbruik en/of ervaren extra wooncomfort.
  • Onze duurzaamheidsinzet is verbonden aan de energie en inzet van bewoners en partners.

Grip op woonlasten

JOOST verbetert de betaalbaarheid door te investeren in een lager energieverbruik. We hebben oog voor persoonlijke situaties en spelen proactief in op signalen van financiële problemen.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • Door te sturen op totale woonlasten is de betaalbaarheid van het wonen verbeterd.
  • Het aantal betalingsherinneringen is met minimaal 30% afgenomen.
  • Onze medewerkers hebben een rol in het signaleren van (mogelijke) betaalproblemen.

Samen voor de buurt

Buurten waar mensen prettig samenleven, daar gaan we voor. Door bewoners te prikkelen, motiveren en faciliteren. We kennen onze huurders en partners in de wijk, en zij kennen ons.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • We kennen onze huurders en partners in de wijk en zij ons.
  • Ons sociaal beheer richt zich op plekken waar dat nodig is.
  • We hebben samen met partners bereikt, dat mensen met een zorgprofiel en hun buren prettig wonen.

Meer huishoudens op hun plek

Onze woningen zijn breed inzetbaar en betaalbaar. We zorgen ervoor dat meer huishoudens zich op hun plek voelen. Waar we kunnen, voegen we woningen toe en waar nodig verzorgen we woonoplossingen op maat.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • Onze woningen stoten 20% minder CO2 uit en onze organisatie 30% minder.
  • Huurders hebben gemiddeld een lager energieverbruik en/of ervaren extra wooncomfort.
  • Onze duurzaamheidsinzet is verbonden aan de energie en inzet van bewoners en partners.

Verbouwing Kloosterhof bijna gereed

Dinsdag 19 januari 2021

Goed nieuws voor starters. De verbouwing van het Kloosterhof in Liempde is bijna gereed. Naar verwachting worden de 14 appartementen, geschikt voor eenpersoonhuishoudens, begin april…

Gezamenlijk hulploket in coronatijd

Maandag 4 januari 2021

Om kwetsbare inwoners van de gemeente Boxtel tijdens deze tweede lockdown gericht hulp te kunnen bieden, hebben wij samen met gemeente Boxtel, Samen Ouder Worden…

huurder chantal voor woongebouw

Nieuwe prestatieafspraken met gemeentes

Maandag 28 december 2020

Elk jaar maken we met de 4 gemeentes in ons werkgebied nieuwe prestatieafspraken. Hierin is vastgelegd welke werkzaamheden we de komende jaren gaan uitvoeren. Wie…

Nieuwe prestatieafspraken in Boxtel 2021-2025

Zaterdag 26 december 2020

Gemeente Boxtel, Woonstichting JOOST en Huurdersvertegenwoordiging JOOST (HBV) hebben in december de nieuwe prestatieafspraken ondertekend voor de komende vijf jaar. Daarbij ligt de focus op…

Laatste behulpzame buren in het zonnetje gezet

Woensdag 16 december 2020

Deze week werden de laatste behulpzame buren van onze ‘Zet uw buurman in het zonnetje’- actie verrast door onze wijkbeheerders. Zij krijgen een bos bloemen…

JOOST attentie voor de zorg kerstbrood

JOOST-attentie voor de zorg

Woensdag 16 december 2020

De 1e coronagolf werd de zorg overspoeld door allerlei steunbetuigingen. Helaas is dat nu anders. Juist een reden voor ons om hen nu wel extra…

KLETS in de wijk Selissen

Dinsdag 15 december 2020

Gisteren ontving een deel van de wijkbewoners in Selissen namens het Actieteam Selissen een KLETS-tas met onder andere Kletskopjes en Kletskoeken. KLETS! is de eerste…

kinderen binnen op slaapkamer

Gemeente Sint Michielsgestel en woningcorporaties tekenen nieuwe prestatieafspraken

Maandag 14 december 2020

In december 2020 tekenden de gemeente Sint-Michielsgestel samen met JOOST en Woonmeij, BrabantWonen en de huurdersvertegenwoordiging van JOOST en Woonmeij de nieuwe meerjaren prestatieafspraken voor…

De resultaten zijn binnen: JOOST is een bekende goede buurman

Donderdag 10 december 2020

De naam JOOST is na ruim 1 jaar goed geland. En we worden ook herkend als ‘de goede buurman’. Twee duidelijke conclusies die we kunnen…

Meer berichten
Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Door op accepteren te klikken, geeft u toestemming voor alle type cookies op onze website.

Bekijk cookiebeleid | Sluiten
Wijzig uw voorkeur