Kunnen wij u helpen?

Koersplan

Onze koers voor 2020-2024 heet (ge)Woon als een goede buurman. Want dat is wat wij willen zijn voor onze bewoners. Een goede buurman, die dichtbij is, luistert, meedenkt en een handje helpt waar nodig. Het is ook waar wij aan willen bijdragen. Aan dorpen en buurten, waar mensen als een goede buur met elkaar (kunnen) samenwonen. Dit vraagt steeds iets anders van ons. Het is maar net wie we voor ons hebben, wat anderen al doen en welk dorp het betreft. Daarom is dit koersplan geen gedetailleerde route, maar een koers met ruimte. Ruimte voor onze medewerkers, bewoners én partners. Bekijk hier ons volledige Koersplan (ge)Woon als een goede buurman.

Op deze pagina vindt u een overzicht van onze resultaten en delen wij al onze actuele ontwikkelingen.

Oog voor verschil

Als een buurman staan we naast onze bewoners en bieden we iedereen de best denkbare oplossing. Altijd vanuit ons gezamenlijke JOOST-DNA.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • De bewoner bepaalt hoe en wanneer hij diensten van ons afneemt. Processen zijn transparant, met ruimte voor eigen keuzes.
  • We scoren bovengemiddeld op klanttevredenheid t.o.v. vergelijkbare corporaties.
  • Onze huurders denken en doen met ons mee op thema’s die er voor hen toe doen, op een manier die hen past.

Netwerkorganisatie

Hoe we verschil gaan maken? Door onze huurders het vertrekpunt te laten zijn voor ons dagelijks doen en laten. Dit doen we samen, met collega’s én partners. We willen leren vanuit de praktijk. Daarom hebben we de JOOST-academie.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • We werken (samen) vanuit ons JOOST-DNA, zodat de huurder vertrekpunt is voor ons dagelijkse doen en laten.
  • Onze medewerkers ervaren de leiderschapsstijl en organisatieinrichting als steunend aan hun rol.
  • Effectief netwerken is vanzelfsprekend voor ons: binnen én buiten.

Natuurlijk duurzaam

We grijpen natuurlijke momenten aan om onze woningen duurzamer en beter te maken. In het belang van onze huurders, en van de volgende generatie. Zo zijn onze woningen betaalbaar en comfortabel. Ook zetten we in op bewustwording over duurzaamheid, onder andere door zelf het goede voorbeeld te geven.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • Onze woningen stoten 20% minder CO2 uit en onze organisatie 30% minder.
  • Huurders hebben gemiddeld een lager energieverbruik en/of ervaren extra wooncomfort.
  • Onze duurzaamheidsinzet is verbonden aan de energie en inzet van bewoners en partners.

Grip op woonlasten

JOOST verbetert de betaalbaarheid door te investeren in een lager energieverbruik. We hebben oog voor persoonlijke situaties en spelen proactief in op signalen van financiële problemen.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • Door te sturen op totale woonlasten is de betaalbaarheid van het wonen verbeterd.
  • Het aantal betalingsherinneringen is met minimaal 30% afgenomen.
  • Onze medewerkers hebben een rol in het signaleren van (mogelijke) betaalproblemen.

Samen voor de buurt

Buurten waar mensen prettig samenleven, daar gaan we voor. Door bewoners te prikkelen, motiveren en faciliteren. We kennen onze huurders en partners in de wijk, en zij kennen ons.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • We kennen onze huurders en partners in de wijk en zij ons.
  • Ons sociaal beheer richt zich op plekken waar dat nodig is.
  • We hebben samen met partners bereikt, dat mensen met een zorgprofiel en hun buren prettig wonen.

Meer huishoudens op hun plek

Onze woningen zijn breed inzetbaar en betaalbaar. We zorgen ervoor dat meer huishoudens zich op hun plek voelen. Waar we kunnen, voegen we woningen toe en waar nodig verzorgen we woonoplossingen op maat.

Onze kerndoelen voor 2024:

  • Onze woningen stoten 20% minder CO2 uit en onze organisatie 30% minder.
  • Huurders hebben gemiddeld een lager energieverbruik en/of ervaren extra wooncomfort.
  • Onze duurzaamheidsinzet is verbonden aan de energie en inzet van bewoners en partners.

1e groep behulpzame buren in het zonnetje gezet Copy

Donderdag 26 november 2020

Wat een bizarre en moeilijke periode. We hopen dat het goed met u gaat! Om ons heen zien we gelukkig nog steeds veel mensen die…

1e groep behulpzame buren in het zonnetje gezet

Woensdag 25 november 2020

Wat een bizarre en moeilijke periode. We hopen dat het goed met u gaat! Om ons heen zien we gelukkig nog steeds veel mensen die…

Opnieuw positieve waardering dienstverlening JOOST

Donderdag 19 november 2020

Inmiddels is Woonstichting JOOST ruim 1 jaar oud. Hoe doen we het ten opzichte van andere corporaties in de sector? De jaarlijkse Aedes Benchmark geeft…

Tweede leven voor dakpannen Het Schild

Woensdag 18 november 2020

Samen met aannemer Hendriks Coppelmans zijn we bezig met het groot onderhoud aan 62 woningen gelegen aan het Schild en de St Jozefstraat in Boxtel….

Bouwmaterialen krijgen een tweede leven

Donderdag 12 november 2020

Goede bouwmaterialen weggooien. Dat is toch zonde! Daarom werken wij samen met Gebruiktebouwmaterialen.com, onderdeel van A. Van Liempd Sloopbedrijven. Bruikbare materialen die vrij komen bij…

We gaan opnieuw behulpzame buren in het zonnetje zetten

Dinsdag 10 november 2020

Wat een bizarre en moeilijke periode. We hopen dat het goed met u gaat! Om ons heen zien we gelukkig nog steeds veel mensen die…

Begroting 2021: Verbinden met huurders begint met zichtbaar zijn

Zondag 8 november 2020

JOOST heeft voor 2021-2025 een begroting opgesteld. Daarin staat wat we de komende jaren gaan doen en wat het kost. Wijkconsulenten Tessa van Roosmalen (Boxtel…

Maak kennis met de woonmakelaars van JOOST

Zaterdag 7 november 2020

JOOST heeft een speciale service voor 65-plussers die kleiner willen gaan wonen: de 65plus-verhuisregeling’. Bij JOOST zijn woonmakelaars Caroline Zeinstra, Wineke Bot en Arlette van…

Afstand houden én renoveren, dat valt prima te combineren

Donderdag 5 november 2020

In Heeswijk-Dinther rondde JOOST onlangs een renovatie/isolatieproject af, in Rosmalen zijn de voorbereidingen voor het isoleren van woningen net gestart. Want corona of niet: JOOST…

Meer berichten
Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Door op accepteren te klikken, geeft u toestemming voor alle type cookies op onze website.

Bekijk cookiebeleid | Sluiten
Wijzig uw voorkeur