terug naar overzicht

Onze onderhoudsmannen Wynand en René

Woensdag 7 april 2021

Comfortabel wonen betekent vooral dat alles werkt zoals het hoort. Om daar een handje bij te helpen, rijden Wynand van Kollenburg (links op de foto) en René van Dijk kriskras door hun werkgebied in Rosmalen en omgeving. Zij zijn van de onderhoudsdienst van JOOST. Door alle coronamaatregelen voeren ze momenteel alleen spoedreparaties uit.

JOOST_Wynand_van_Kollenburg_3385_AS
JOOST_René_van_Dijk_6164_AS

Beiden werken nog maar een klein jaar bij JOOST. Ze gingen er in 2020 aan de slag, middenin coronatijd. Wynand: “Toen werd het onderhoud al afgeschaald naar alleen ‘spoed’. Je moet dan denken aan het repareren van een klemmende voordeur, een kapot slot of een lekkend toilet. Hectische drukte met tien reparaties op een dag kennen wij daardoor nog niet.”

Repareren en… verbouwen

Niet dat ze duimen zitten te draaien. Want René en Wynand zijn dagelijks met drie á vier reparatieverzoeken in de weer. De tijd die over is, besteden ze aan een… verbouwing. “Aan de Stationsstraat in Rosmalen zijn we nu een werkplaats-met-magazijn aan het maken”, knikt René. “Hier zat vroeger het archief van de woonstichting. Nu werken wij er. Als straks alles is verbouwd en ingericht, hebben we qua voorraad en gereedschappen alles snel bij de hand om reparaties uit te voeren.”

‘n Praatje in coronatijd

En naar die vloed aan reparaties kijken ze uit. Want het contact met huurders vinden ze het leukste dat er is. “De meesten zijn ook blij dat wij komen, we komen immers iets voor ze oplossen”, lacht Wynand. Hun komst wordt momenteel nóg meer gewaardeerd, merkt René. “Door de coronamaatregelen zien mensen weinig anderen. Als wij dan over de vloer komen, grijpen velen de kans om een praatje te maken. Dat vinden we helemaal niet erg. Als ons rooster het toelaat, maken we daar graag tijd voor.” Wel op anderhalve meter afstand, want werken in coronatijd vraagt nu eenmaal om wat aanpassingen.

‘Fijn, die medewerking!’

Wynand legt uit hoe zo’n reparatiebezoek wordt voorbereid. “Onze klantadviseurs op het KCC spreken met huurders af op welke dag en tijd we langskomen. Dan vertellen ze meteen hoe dat gaat met afstand houden of een mondkapje dragen. De meeste mensen hebben vaak al een mondkapje op als we aanbellen.” René: “Soms vragen we ook of ze in de huiskamer wachten als wij in een andere ruimte bezig zijn. Dat was in het begin een beetje raar: we vertellen iemand in zijn eigen huis waar hij even niet mag komen. Maar iedereen heeft daar begrip voor. Juist dankzij die medewerking kunnen wij nog gewoon ons werk doen. Dus dank aan alle huurders.”

Wilt u een reparatieverzoek doen?

Op onze website kunt u online reparatieverzoeken indienen, compleet met foto’s.
Bellen kan ook: 088 008 14 00.
Of stuur een e-mail: reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl

 

Dit artikel verscheen ook in ons huurdersmagazine JOOST, uitgave maart 2021. Bekijk hieronder de online versie via Issuu.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties