terug naar overzicht

Met JOOST bouwen we aan een sterk merk

Vrijdag 10 april 2020

JOOST durft het verschil te maken door verschil te maken. Dat doen we omdat niet iedereen hetzelfde is en niet iedereen dezelfde woonwensen en -behoeften heeft. Vandaar dat we maatwerk bieden in wonen. Maar bijvoorbeeld ook in de wijzen waarop we voor huurders bereikbaar zijn en in hoe we bij bepaalde gelegenheden wat extra’s voor ze doen. Ook vragen we huurders vaak om met ons mee te denken en mee te doen, uiteraard op een manier die bij ze past. Ook dat is ons ‘oog voor verschil’.

Sanne Verdonk (links op de foto) en Ineke van den Oetelaar , beide adviseurs marketing & communicatie, vertellen over hoe de woonstichting het nieuwe merk JOOST in de markt heeft gezet: “Met JOOST bouwen we aan een sterk merk.”

JOOST_Sanne_4904
JOOST_Ineke_2842

We zijn er als JOOST in geslaagd om onderscheidend te zijn

In de wereld van woningcorporaties is veel hetzelfde, omdat we allemaal hetzelfde doel hebben: voorzien in sociale huisvesting. “Toch zijn we erin geslaagd om als JOOST onderscheidend te zijn. Met dank aan de herkenbare huisstijl en onze zichtbaarheid op sociale media, in gedrukte media en in het straatbeeld. Rode draad in al die uitingen is dat we enerzijds ons dorpse karakter benadrukken (‘Thuis in de Meierij’) en anderzijds aan ‘verpersoonlijking’ doen.”

Als een goede buurman

“De naam ‘JOOST’ helpt daarbij. Net zoals de waardevolle medewerking van huurders aan de fotografie in onze communicatie-activiteiten. Onze merkbelofte ‘… als een goede buurman’ doet de rest. Deze belofte is ontstaan uit de gesprekken die we met ze voerden in de aanloop naar de start van JOOST. Daarin kwam naar voren dat ze een luisterend oor belangrijk vinden, net zoals een helpende hand in geval van problemen. Zoals een goede buurman dus, die je probleem niet per se óplost maar je wel aanhoort en op weg helpt. Zo zijn we ons als merk gaan neerzetten. We beloven dat huurders op JOOST kunnen rekenen, ook als dat verder reikt dan ‘wonen’. Daarvoor hebben we immers netwerkpartners waarnaar we kunnen doorverwijzen.”

We willen elke doelgroep op een eigen manier aanspreken

“Intern ondersteunen we met allerlei communicatie-acties onze collega’s om als een goede buurman te werk te gaan. Zo blijft onze belofte geen loze kreet maar ervaren huurders echt dat we dichtbij zijn. Dat we ze echt persoonlijk, nuchter en oplossingsgericht tegemoet treden. Zo laden we ons merk van binnenuit, waarmee we aan een belangrijke voorwaarde voldoen om ‘een sterk merk’ te bouwen. Daar gaan we mee door, in- en extern én via bestaande en nieuwe communicatiekanalen, zodat we elke doelgroep aanspreken.”

 

Benieuwd wat wij in 2019 nog meer hebben gedaan? Lees hier ons jaarverslag 2019: ‘Als een goede buurman, Thuis in de Meierij’.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties