Kunnen wij u helpen?

Update Coronavirus: wat doet JOOST?

Maandag 23 maart 2020

In Nederland gelden op dit moment strenge maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Ook als JOOST nemen wij hierin onze verantwoordelijkheid. Wij volgen vanzelfsprekend het advies van het RIVM op, maar we nemen ook onze eigen maatregelen. Deze leest u hieronder. Deze maatregelen gelden in elk geval tot dinsdag 28 april.

Let op: De situatie rondom het coronavirus kan per dag veranderen. Ook onze aanpak kan dus per dag veranderen. Via onze website houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte. De inhoud van dit bericht wordt wanneer nodig bijgewerkt. Laatste update: dinsdag 31 maart.

Onze kantoren zijn gesloten

Onze kantoren en buurtinformatiecentra zijn tijdelijk gesloten. Hiermee volgen wij de richtlijnen op van het RIVM om contacten zoveel mogelijk te beperken.

Telefonisch zijn wij wel bereikbaar

Wij helpen u graag telefonisch via 088 008 14 00. Via dit telefoonnummer zijn wij op werkdagen bereikbaar tussen 08.30 en 17.00 uur. Voor spoedgevallen is dit nummer ook buiten kantooruren bereikbaar.
Door de lagere personele bezetting, kan het zijn dat u wat langer in de wacht staat dan u van ons gewend bent. We willen u daarom vragen niet dringende zaken naar ons te e-mailen via welkom@wonenbijJOOST.nl. Voor het melden van niet dringende reparatieverzoeken kunt u een e-mail sturen naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

We passen onze werkzaamheden aan

Wij volgen het advies van het RIVM om medewerkers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Ook gaan wij alleen bij bewoners langs als er sprake is van spoed. Dat geldt ook voor de medewerkers van bedrijven waarmee wij samenwerken, zoals aannemers.

Voor reparaties geldt:

  • Bij nieuwe reparatieverzoeken: Heeft u een reparatieverzoek dat géén spoed heeft, wilt u dan wachten met het plaatsen van dit verzoek? Wij gaan deze reparatie op dit moment niet uitvoeren en plannen deze pas op een later moment in. Wij voeren op dit moment alleen spoedeisende reparatieverzoeken uit.
  • Reeds ingeplande reparatie-afspraken: Reeds ingeplande reparatie-afspraken die niet spoedeisend zijn worden doorgeschoven naar een latere datum. De spoedeisende reparatieverzoeken hebben op dit moment voorrang. U wordt hierover telefonisch op de hoogte gebracht.

Wat zijn spoedreparaties?

  • Wanneer u zich buitensluit
  • Centrale toegangsdeuren van complexen die niet open kunnen
  • Open delen (zoals ramen en deuren) die op de begane grond zitten en niet kunnen sluiten
  • Geen elektra in huis (doe eerst de stekkerproef)
  • Grote waterlekkages (wanneer de hoofdkraan moet worden afgesloten) of lekkages die geleider erger worden
  • Gaslekkages
  • Geen warm water
  • Verstoppingen
  • Onderhoud en reparaties van installaties (zoals CV en lift)
  • Glasspoedreparatie

Wat doen we met groot onderhoudswerkzaamheden die al gepland staan?

Groot onderhoudsprojecten die op korte termijn op de planning staan worden op een later moment opgestart. Dat betekent dat reeds geplande huisbezoeken (warme opnames) komen te vervallen. Wanneer er met u een afspraak staat ingepland, wordt u hierover persoonlijk geïnformeerd.

Als u gaat verhuizen

Nieuwe huurders kunnen gewoon hun sleutel krijgen. Ook sleutelinlevering en bezichtigingen gaan gewoon door (met uitzondering van groepsbezichtiging). Wel passen we onze werkwijze aan. Dat betekent dat we alles telefonisch of digitaal doen. De sleutel kunt u inleveren in de brievenbus. En een woning bezichtigen doen we pas op het moment dat de woning leeg is. Ook dan gaat pas de aannemer aan de slag met eventueel onderhoud.

Verwacht u vanwege het coronavirus in betalingsproblemen te komen?

Wij zijn ons ervan bewust dat de landelijke maatregelen tegen het coronavirus behoorlijke impact hebben. Bedrijven moeten tijdelijk hun deuren sluiten, werknemers vrezen mogelijk ontslag, tijdelijke arbeidscontracten worden niet verlengd en ZZP’ers hebben tijdelijk weinig of geen inkomsten. Geldt dit ook voor u? Bel ons dan! Dan kunnen wij samen op zoek naar een individuele oplossing. Neem hiervoor persoonlijk contact met één van onze medewerkers via 088 008 14 00.

Heeft u op dit moment vragen?

Bel ons gerust. Via 088 008 14 00 krijgt u direct contact met onze klantadviseurs. Vanwege de lagere bezetting en meer telefoontjes kan het soms misschien iets langer duren voordat u een medewerker aan de telefoon.

Wij vertrouwen op uw begrip voor onze maatregelen. De maatregelen gelden in elk geval tot dinsdag 28 april. Bekijk alles maatregelen op de website van het RIVM. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties

    Reparatieverzoek

    Reparatieverzoek

    Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

    Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

    Privacy-instellingen

    Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

    Privacybeleid | Sluiten
    Instellingen