Kunnen wij u helpen?

Update Coronavirus: wat doet JOOST?

Donderdag 7 mei 2020

Met de corona-aanpak gaat het heel langzaam de goede kant op. Maar we zijn er helaas nog lang niet. Dat betekent dat wij een groot deel van onze huidige maatregelen nog  continueren. Wel kunt u niet spoedeisende reparaties weer bij ons melden.

Onze kantoren blijven gesloten

Wij volgen het advies van het RIVM om medewerkers zoveel mogelijk thuis te laten werken. Onze kantoren en buurtinformatiecentra blijven daarom voorlopig nog gesloten.

Telefonisch zijn wij wel bereikbaar

Wij helpen u graag telefonisch via 088 008 14 00. Via dit telefoonnummer zijn wij op werkdagen bereikbaar tussen 08.30 en 17.00 uur. Voor spoedgevallen is dit nummer ook buiten kantooruren bereikbaar. Niet dringende zaken kunt u ook naar ons e-mailen via welkom@wonenbijJOOST.nl. Voor het melden van niet dringende reparatieverzoeken kunt u een e-mail sturen naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Wij voeren weer alle reparaties uit

U kunt weer alle reparaties bij ons melden, ook de niet spoedeisende. Dit gebeurt in samenwerking met onze partners Hoedemakers, Jansen Huybregts en Knaapen.  Er zijn landelijke richtlijnen voor de bouw die aansluiten op de richtlijnen van het RIVM. Deze hanteren onze eigen onderhoudsmedewerkers en onze partners. Hierbij houden we rekening met uw veiligheid en die van onszelf en onze partners. Als u belt met een reparatieverzoek, stellen wij u een aantal extra vragen. Bijvoorbeeld omdat we willen weten of u in een risicogroep valt volgens de richtlijnen van het RIVM.

Zo voeren wij reparaties uit

Is er niemand ziek en valt u niet in de risicogroep? Dan kan onze  onderhoudsmedewerker de reparatie uitvoeren. Hierbij houden we rekening met de volgende regels:

1. De onderhoudsmedewerker desinfecteert zijn handen, belt aan en doet 2 stappen achteruit.
2. De onderhoudsmedewerker vraagt of er sprake is van griepklachten. Is daar geen sprake van, dan gaat hij aan de slag. Is er wel sprake van griepklachten, dan wordt een nieuwe afspraak ingepland.
3. De onderhoudsmedewerker vraagt u om 1,5 meter afstand te houden. U verwijst hem naar de ruimte waar het onderhoud uitgevoerd moet worden en samen met uw huisgenoten gaat u naar een andere ruimte.
4. De onderhoudsmedewerker voert de werkzaamheden dus altijd uit op minimaal 1,5 meter afstand van u en uw huisgenoten.
5. Als de werkzaamheden klaar zijn, geeft de onderhoudsmedewerker dit aan u door en vertrekt.

Wat doen we met groot onderhoudswerkzaamheden?

Werkzaamheden aan de buitenzijde van de woning (o.a. schilderwerk) kunnen gewoon doorgaan. Huisbezoeken (warme opnames) voeren we uit met gepaste maatregelen. Ingrijpende aanpassingen aan de binnenkant van de woningen – waarbij medewerkers langdurig binnen moeten zijn – voeren we nog niet uit.

Als u gaat verhuizen

Nieuwe huurders kunnen gewoon hun sleutel krijgen. Ook sleutelinlevering en bezichtigingen gaan gewoon door (met uitzondering van groepsbezichtiging). Wel passen we onze werkwijze aan. Dat betekent dat we alles telefonisch of digitaal doen. De sleutel kunt u inleveren in de brievenbus. En een woning bezichtigen doen we pas op het moment dat de woning leeg is. Ook dan gaat pas de aannemer aan de slag met eventueel onderhoud.

Verwacht u vanwege het coronavirus in betalingsproblemen te komen?

Wij zijn ons ervan bewust dat de landelijke maatregelen tegen het coronavirus behoorlijke impact hebben. Bedrijven moeten tijdelijk hun deuren sluiten, werknemers vrezen mogelijk ontslag, tijdelijke arbeidscontracten worden niet verlengd en ZZP’ers hebben tijdelijk weinig of geen inkomsten. Geldt dit ook voor u? Bel ons dan! Dan kunnen wij samen op zoek naar een individuele oplossing. Neem hiervoor persoonlijk contact met één van onze medewerkers via 088 008 14 00.

Meer inzicht in uw financiële situatie: wat kunt u zelf doen?

Het Nibud heeft een online Geldkrant uitgegeven ‘Minder inkomen’ waarin ze op een rij zet wat u kunt doen voor meer financiële rust in de komende tijd. Ook op hun website staan veel tips om meer inzicht te krijgen in hoe uw financiële situatie ervoor staat en wat u zelf kunt doen.

Bent u zelfstandig ondernemer of ZZP’er?

Dan komt u waarschijnlijk in aanmerking voor de tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers (Tozo) en uitstel van belastingbetaling. Dat zijn een aantal maatregelen die het kabinet heeft getroffen om ondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis. Een overzicht van alle maatregelen vindt u op de website van de Rijksoverheid.  Ook de Kamer van Koophandel heeft een overzichtelijke wegwijzer gemaakt voor ondernemers.

Heeft u op dit moment vragen?

Wij vertrouwen op uw begrip voor onze maatregelen. Heeft u vragen? Bel ons gerust. Via 088 008 14 00 krijgt u direct contact met onze klantadviseurs.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties

    Reparatieverzoek

    Reparatieverzoek

    Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

    Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

    Privacy-instellingen

    Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

    Privacybeleid | Sluiten
    Instellingen