terug naar overzicht

Onze klantadviseurs Marenne en Mandy

Maandag 15 maart 2021

Marenne Lockefeer en Mandy van de Meerendonk zijn klantadviseurs van JOOST. Ze werken in het Klant Contact Center (KCC), al bevindt hun werkplek zich door de coronamaatregelen nu vooral thuis. Telefoontjes worden gewoon doorgeschakeld, dus bellers naar JOOST merken daar niks van.

“Door de coronamaatregelen moeten ook wij helaas onze deuren gesloten houden”, vertellen Mandy en Marenne. “Mensen kunnen dus niet bij ons binnenlopen zoals ze gewend zijn. Dat is wel jammer, dat vinden wij ook. Maar we willen de contact- en reismomenten zoveel mogelijk beperken. Gelukkig kunnen we vrijwel alle vragen telefonisch afhandelen. Ook de contactformulieren via onze website weten huurders steeds vaker te vinden. Zo houden we onze dienstverlening ook onder deze omstandigheden gewoon op peil.”

We vullen elkaar aan

Mandy werkt sinds 1 maart 2020 bij JOOST. Ze komt uit de zorg en werken met mensen is voor haar een tweede natuur. Marenne, die het KCC-team sinds augustus 2020 versterkt, heeft haar sporen liggen in de financiële dienstverlening en makelaardij. Voor haar hebben bouwkundige vragen nauwelijks geheimen. “Alle klantadviseurs hebben zo hun eigen achtergrond en kennis. Zo vullen we elkaar aan en daar profiteren huurders van.”

We bieden een luisterend oor

De werkzaamheden van Mandy en Marenne bestaan uit het beantwoorden van allerhande vragen van huurders. Zoals verzoeken voor reparaties, vragen over de inschrijving bij WoonService Regionaal en over (onderhouds) werkzaamheden. “Wij zijn de verbinders tussen de huurders en de woonstichting. Je merkt dat sommige mensen het fijn vinden dat we óók de tijd nemen naar ze te luisteren”, vertelt Mandy. “Zeker in deze periode missen veel mensen contact met anderen. Even een praatje maken, soms zelfs het hart luchten. Dat doen ze ook bij ons en dat mag.” Marenne voegt toe: “Soms is luisteren genoeg. En dat doen we dan ook, hoe druk het ook is. Af en toe signaleren we dat er méér speelt en daar anticiperen we dan op.” Mandy: “In deze tijd moeten mensen goed op elkaar letten, naar elkaar omkijken. Daar hebben wij ook een rol in.”

Inschatten en doorvragen

Dat veel mensen nu thuis werken en dus veel meer in hun woning zijn, betekent ook dat er extra telefoonverkeer is op het KCC. Er komen dagelijks veel telefoontjes en reparatieverzoeken binnen. Tegelijkertijd heeft JOOST enkele maanden geleden besloten alleen nog spoedeisende reparaties uit te voeren zolang de huidige coronamaatregelen van kracht zijn. Marenne: “Wij schatten daarom in of een melding spoed heeft. Dat is soms lastig. Daarom stellen we vaak allerlei aanvullende vragen. Zo is een kapotte trapleuning op zichzelf geen reden voor een spoedreparatie. Maar dat wordt het wel als we horen dat iemand lichamelijke klachten heeft. En écht van die leuning afhankelijk is om veilig boven te komen.” Daarmee leveren ook de klantadviseurs dus altijd maatwerk, maar altijd met een scherp oog voor de veiligheid en gezondheid van bewoners én JOOST-collega’s.

Ook een online reparatieverzoek indienen?

Via onze website kunt u online een reparatieverzoek indienen. U kunt ook foto’s toevoegen. Mandy, Marenne of één van onze andere klantadviseurs nemen na ontvangst contact met u op.

Dit artikel verscheen ook in ons huurdersmagazine JOOST, uitgave maart 2021. Bekijk hieronder de online versie via Issuu.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties