Projectconsulent

JOOST heeft grote ambities op het gebied van vastgoed en duurzaamheid. We willen nog meer woningen gaan aanpakken! Daarom gaan we uitbreiden met een extra team. We hebben hiervoor meerdere vacatures: een projectleider groot onderhoud, een opzichter conditiemeting, een medewerker bedrijfsbureau met als specialisatie meerjarenbegroting en twee projectconsulenten voor bewonersbegeleiding.

Hieronder vind je het profiel voor de vacature van projectconsulent. Ben je geïnteresseerd in één van de andere vacatures? Bekijk hier de andere uitgebreide functieprofielen.

Wij zoeken ter uitbreiding van ons team:

twee projectconsulenten voor bewonersbegeleiding (32 tot 36 uur)

die inmiddels door ervaring hun sporen als projectconsulent hebben verdiend. Collega’s die de verbinding zoeken met onze huurders en hen begeleiden bij onze projecten energetische versnelling, groot onderhoud en sloop/herstructurering. Je maakt deel uit van het projectteam dat naast jou bestaat uit een projectleider en een technisch opzichter. Het samenspel met de aannemer is hierbij van groot belang.

Natuurlijk hebben wij die unieke kracht ook het nodige te bieden!

Hoe je werkdag eruit kan zien

Je begint de dag met een bouwvergadering. Jouw inbreng is van groot belang. Want je signaleert in de buurt dat bewoners het zwaar hebben met de renovatie. Samen met het team bedenk je verbeteringen. Je bent daarin heel creatief. Daarna spring je op de fiets om enkele bewoners thuis te spreken over het geplande onderhoudsproject dat binnenkort in de straat start. Je hebt daarbij extra aandacht voor de kwetsbare bewoners en daarom ga je daar op huisbezoek. Aansluitend loop je de ingerichte modelwoning in die straat binnen om nog wat vragen aan de uitvoerder te stellen. Je hebt nu zeker voldoende informatie om een nieuwsbrief op te stellen.

In de middag maak je tijd vrij voor een sloopproject dat de komende tijd veel aandacht van je vraagt. Het sloopbericht is voor bewoners een pittige boodschap. Je wil hen daarin zo goed als je kunt begeleiden. Je maakt een start met het Sociaal Plan dat bewoners inzicht geeft in hun rechten wanneer zij hun woning moeten verlaten. Daarnaast kijk je strategisch naar de buurt en welke interventies daar mogelijk zijn. Dit doe je gelukkig niet alleen, maar samen met de technisch projectleider, communicatieadviseur en het wijkteam.

Dan is de dag weer om. Je kijkt terug op een dynamische dag. Veel zaken die je had gepland zijn afgerond. Maar je bent flexibel genoeg om ook ad hoc zaken op te pakken.

Dit is wat je doet

Je speelt een onmisbare rol bij de totstandkoming en uitvoering van projecten. Jij bent de schakel tussen de bewoners, JOOST, onze partners en de (externe) uitvoerder. Je denkt vanuit jouw rol aan de voorkant mee over toekomstige projecten binnen het bezit van JOOST en neemt hierin het belang, de impact en de communicatie van de bewoners/huurders mee. Want jij vertegenwoordigt hun stem binnen JOOST. Je werkt dus zowel op uitvoerend, maar ook op strategisch niveau mee.

Vanuit de praktijk kom je met nieuwe ideeën. Want binnen dit vakgebied ben je nooit uitgeleerd. Een duidelijke en tijdige communicatie is en blijft je speerpunt.

Dit ben jij

  • Je bent absoluut sociaal, resultaatgericht, creatief en empathisch.
  • Je hebt sterk in zowel schriftelijke als mondelinge communicatie.
  • Je hebt een sterke overtuigingskracht en je kunt een goede afweging maken tussen de verschillende belangen.
  • Je kunt goed netwerken, projecten leiden, problemen analyseren en samenwerken.
  • Je kan snel schakelen en bij drukte houd je je hoofd boven water en overziet het geheel.
  • Je hebt in ieder geval een afgeronde HBO opleiding.
  • Je hebt kennis en ervaring met projectmanagement en met het sociale domein.
  • Je hebt kennis van verduurzamings- en groot onderhoudsprojecten.
  • Je hebt inzicht in relevante ontwikkelingen in het maatschappelijk speelveld.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving op volkshuisvestelijk gebied.

Dit krijg je ervoor terug

Onze arbeidsvoorwaarden zijn conform de cao Woondiensten. De functie is ingedeeld in schaal I. We hebben prima secundaire arbeidsvoorwaarden en bieden veel ruimte om je te ontwikkelen.

Ben jij de projectconsulent die wij zoeken?

Stuur ons dan voor 10 januari 2022 je CV en motivatie via onderstaande sollicitatiebutton.

Wanneer zijn de gesprekken gepland?

Vrijdag 14 januari 2022
Speeddate met de 6 beste kandidaten. Deze krijgen uiterlijk 12 januari 2022 een uitnodiging. Je maakt kennis met één van onze Projectconsulenten, één van onze Projectleiders Groot Onderhoud & Renovatie en onze HR-adviseur.

Woensdag 19 januari 2022
Gesprekken met 4 best passende kandidaten (diepgaandere kennismaking). Je treft onze Manager Sociaal Beheer, één van onze Projectconsulenten en één van onze Projectleiders Groot Onderhoud & Renovatie.

Vrijdag 21 januari 2022
Arbeidsvoorwaardengesprek met je manager en HR.

Wil je meer weten?

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Inge Huisman, Manager Sociaal Beheer, bereikbaar via 088 008 14 00.

Solliciteer



    manvrouw



    Wij houden uw persoonsgegevens 6 maanden in portefeuille.