terug naar overzicht

Coronamaatregelen: we voeren alleen spoedeisende reparaties uit

Maandag 22 maart 2021 Coronamaatregelen: we voeren alleen spoedeisende reparaties uit

Het coronavirus krijgen we vooralsnog niet onder controle. Daarom zijn sinds zaterdag 23 januari de coronaregels opnieuw aanscherpt. De algemene boodschap: blijf thuis, werk thuis en ontmoet zo min mogelijk anderen. Ook bij JOOST houden we ons aan deze maatregelen.

Onze kantoren zijn gesloten

Ook de medewerkers van JOOST beperken alle contact- en reismomenten. Dus zij werken thuis, behalve als het echt niet anders kan. Dat betekent dat ons kantoor in Boxtel, ons contactpunt in Rosmalen en onze 4 Buurt Informatie Centra gesloten zijn. Wij helpen u telefonisch. Onze medewerkers zijn bereikbaar via 088 008 14 00.

Wij helpen u graag telefonisch

Onze medewerkers kunnen u bij vrijwel alle vragen heel goed telefonisch helpen. Zij zijn op werkdagen bereikbaar via 088 008 14 00. Voor spoedgevallen is dit nummer ook buiten kantooruren bereikbaar.

Wij voeren alleen spoedeisende reparaties uit

We voeren alleen spoedeisende reparaties uit. Dit doen we in samenwerking met onze onderhoudspartners Hoedemakers, Jansen Huybregts en KnaapenGroep. Zij werken volgens de landelijke richtlijnen voor de bouw die aansluiten op de richtlijnen van het RIVM. Hierbij houden we rekening met uw veiligheid, die van onszelf en van onze onderhoudspartners.

U kunt uw reparatie online melden. 

Moet de reparatie toch nu worden uitgevoerd? Mondkapje verplicht!

Is het niet mogelijk om de reparatie uit te stellen? Dan gelden de volgende regels:

  • We houden ons aan de 1,5 meter afstand.
  • We dragen zelf een mondkapje
  • U draagt een mondkapje.
  • Heeft u klachten? Dan gaan we de woning niet binnen.

Wij werken volgens de richtlijnen voor de bouw en het RIVM

Is er niemand ziek en valt u niet in de risicogroep? Dan kan onze eigen onderhoudsmedewerker of die van één van onze onderhoudspartners de reparatie gaan uitvoeren. Hierbij houden we rekening met de volgende regels:

  1. De onderhoudsmedewerker desinfecteert zijn handen, doet een mondkapje op, belt aan en doet 2 stappen achteruit.
  2. De onderhoudsmedewerker vraagt of er sprake is van griepklachten. Is daar geen sprake van, dan gaat hij aan de slag. Is er wel sprake van griepklachten, dan wordt een nieuwe afspraak ingepland.
  3. De onderhoudsmedewerker vraagt u om 1,5 meter afstand te houden én een mondkapje op te doen. Dat geldt ook voor uw huisgenoten.
  4. U verwijst hem naar de ruimte waar het onderhoud uitgevoerd moet worden en samen met uw huisgenoten gaat u naar een andere ruimte.
  5. De onderhoudsmedewerker voert de werkzaamheden dus altijd uit op minimaal 1,5 meter afstand van u en uw huisgenoten. Is dit niet mogelijk, dan worden de werkzaamheden niet uitgevoerd.
  6. Als de werkzaamheden klaar zijn, geeft de onderhoudsmedewerker dit aan u door en vertrekt.

Werkzaamheden groot onderhoud gaan door

Groot onderhoud blijven we uitvoeren, maar alleen als de gezondheid van werknemers en bewoners gegarandeerd is. Vaak zijn de werkzaamheden aan de buitenzijde van de woning. Denk hierbij aan schilderwerk, werkzaamheden aan het dak en de gevel. Soms moeten we wel in de woning zijn. Bijvoorbeeld bij een nieuwe keuken, badkamer of toilet. Ook hierbij houden we ons aan de landelijke richtlijnen voor de bouw die aansluiten op de richtlijnen van het RIVM. En we doen dat altijd in overleg met bewoners. Valt u in de risicogroep, dan maken we met u andere afspraken. Ook afspraken ter voorbereiding op groot onderhoudswerkzaamheden (warme opnames) voeren we uit met gepaste maatregelen.

Als u gaat verhuizen

Ook sleutelinlevering, bezichtigingen en sleuteloverhandiging doen we zonder fysiek contact. Dat geldt ook voor de voor- en eindinspectie.  Wanneer u gaat verhuizen, bespreken we telefonisch met u hoe u uw woning aan ons oplevert. Een woning bezichtigen met een nieuwe kandidaat doen we pas op het moment dat de woning leeg is. Ook dan gaat pas de aannemer aan de slag met eventueel onderhoud.

Verwacht u vanwege het coronavirus in betalingsproblemen te komen?

Wij zijn ons ervan bewust dat alle maatregelen tegen het coronavirus behoorlijke impact hebben. Veel bedrijven hebben tijdelijk hun deuren moeten sluiten, werknemers vrezen mogelijk ontslag, tijdelijke arbeidscontracten worden niet verlengd en ZZP’ers hebben tijdelijk weinig of geen inkomsten. Geldt dit ook voor u? Bel ons dan! Dan kunnen wij samen op zoek naar een individuele oplossing. Neem hiervoor persoonlijk contact met één van onze medewerkers via 088 008 14 00.

Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK)

Is uw inkomen aanzienlijk gedaald door de coronacrisis en kunt u hierdoor noodzakelijke kosten als woonkosten niet meer betalen? Dan kan de Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK) u misschien helpen. Die is gebaseerd op de ‘bijzondere bijstand’ en is sinds maart 2021 aan te vragen of kan binnenkort worden aangevraagd. Dit verschilt per gemeente. Zo’n aanvraag kan met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2021. Op de website van de Rijksoverheid vindt u hierover meer informatie. 

Bent u zelfstandig ondernemer of ZZP’er?

Dan komt u wellicht in aanmerking voor de tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers (Tozo) en uitstel van belastingbetaling. Dat zijn een aantal maatregelen die het kabinet heeft getroffen om ondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis. Een overzicht van alle maatregelen vindt u op de website van de Rijksoverheid.  Ook de Kamer van Koophandel heeft een overzichtelijke wegwijzer gemaakt voor ondernemers.

Meer inzicht in uw financiële situatie: wat kunt u zelf doen?

Ook het Nibud heeft op hun website veel tips staan om meer inzicht te krijgen in hoe uw financiële situatie ervoor staat en wat u zelf kunt doen.

Heeft u vragen?

Bel ons gerust. Via 088 008 14 00 krijgt u direct contact met één van onze klantadviseurs.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties

  • Mj pennings schreef

    Hallo huur bij jullie op kruisherenborch 8 nu is er iemand die misschien wil. Ruilen.met mij.zij huurt bij zayaz- is dit n probleem de huur is wel hoger en heb huursubsidie
    Wat kan ik doen?..gr

    • Woonstichting JOOST schreef

      Beste Marjo, één van onze collega’s van klantenservice neemt hierover persoonlijk contact met u op. Groet, Ineke