Kunnen wij u helpen?

We nemen de tijd om bewoners te leren kennen

Maandag 18 mei 2020

Bekend maakt bemind. Daarom staat JOOST dicht bij haar klanten zodat wij hen kennen en zij ons. Onze wijkconsulent Thierry Farla (rechts op de foto) en wijkbeheerder Maryn Rutjens vertellen in ons Jaarverslag over onze manier werken: “We nemen de tijd om bewoners te leren kennen.” Ook nu blijven we dat doen. Alleen op een andere manier. Als een goede buurman.

JOOST_Marijn_Rutjens_3955
JOOST_Thierry_Farla_3906

Fijn wonen voor iedereen

JOOST staat dicht bij haar klanten zodat wij hen kennen en zij ons. We zoeken verbindingen in buurten, wijken en dorpskernen, bij voorkeur persoonlijk. We prikkelen, motiveren en faciliteren bewoners om zelf werk te maken van een prettige woonomgeving. Hierbij gaan we niet voorbij aan maatschappelijke problemen, want ook daar besteden we – samen met bewoners en netwerkpartners – aandacht aan. Dankzij nauwe banden en samenwerking ontstaan woonomgevingen waar het voor iedereen fijn wonen is.

Thuis in de wijk

“We beloven huurders dat JOOST ‘thuis is in de wijk’. Wij geven daar handen en voeten aan door ons wijkkantoor op Selissen in Boxtel open te stellen. Voeling houden met de wijk laten we overigens niet afhangen van de spontane toeloop naar dit wijkkantoor. We nodigen hier ook mensen uit, bijvoorbeeld voor een informele lunch. Dit doen we elke twee weken met onze netwerkpartners, bedoeld om elkaar beter te leren kennen. Dit helpt om elkaar sneller te vinden als we elkaar nodig hebben.”

We gaan zelf de wijk in

“We zitten niet vastgeklonken aan dit kantoor. We gaan zoveel mogelijk zelf de wijken en buurten in. Bijvoorbeeld om kennis te maken, zoals we doen met JOOST on tour. Maar ook door in ‘onze’ wijken persoonlijk met mensen te spreken zodat we weten wat hen bezig houdt in hun directe woonomgeving. Dit kan bijvoorbeeld naar aanleiding van een overlastmelding zijn. Of een klacht. In sommige gevallen ontdekken we dan dat er meer aan de hand is. Privéperikelen, eenzaamheid, problemen met de gezondheid. Deze kunnen het woonplezier danig in de weg staan. Wij zorgen dan niet voor een oplossing, maar helpen huurders wel op weg om zelf naar een oplossing toe te werken, bijvoorbeeld door ze in contact te brengen met een van onze netwerkpartners.”

Een goede buurman zijn

“We nemen echt de tijd om bewoners te leren kennen, om aan contacten te bouwen en ze daarna te onderhouden. De wijkteams van JOOST zijn daarom zo flexibel mogelijk, hebben bewust geen volle agenda en rennen niet ‘van afspraak naar afspraak’. Dan bereik je immers niet wat wij willen bereiken: klaar staan voor huurders wanneer dat nodig is en voor elk van hen een goede buurman zijn.”

Hoe gaat het met u?

Ook in deze moeilijke periode wil Woonstichting JOOST graag een goede buurman zijn voor haar huurders. Maar hoe? Nu onze kantoren tijdelijk gesloten zijn en veel collega’s vanaf thuis werken. Juist nu het zo belangrijk is om te weten wat er speelt en een helpende hand te kunnen bieden wanneer dat nodig is. Daarom hebben wij enkele initiatieven opgepakt om juist nu de verbinding te zoeken. En dat doen we niet alleen.

Onze oudere huurders waarderen onze belactie

Wat hebben wij in 2019 gedaan?

Benieuwd wat wij in 2019 nog meer hebben gedaan? Lees hier ons jaarverslag 2019: ‘Als een goede buurman, Thuis in de Meierij’.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties

    Reparatieverzoek

    Reparatieverzoek

    Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

    Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

    Privacy-instellingen

    Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

    Privacybeleid | Sluiten
    Instellingen