terug naar overzicht

We zijn weer open op afspraak en voeren weer alle reparaties uit

Dinsdag 25 mei 2021 We zijn weer open op afspraak en voeren weer alle reparaties uit

De coronamaatregelen zijn weer wat versoepeld. Dat betekent dat wij ook gaan versoepelen.

Onze kantoren zijn weer open op afspraak

U bent weer welkom bij ons op kantoor in Boxtel, ons contactpunt in Rosmalen en bij onze Buurt Informatie Centra in Boxtel, Rosmalen en Hintham. Wij vragen u wel om vooraf een afspraak te maken. Hiermee voorkomen we dat we te veel bezoekers tegelijk moeten ontvangen.
Bellen heeft nog altijd onze voorkeur. Dat kan ook. Onze medewerkers kunnen u bij vrijwel alle vragen heel goed telefonisch helpen. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 09.00 uur tot 12.30 uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur via 088 008 14 00. Voor spoedgevallen is dit nummer ook buiten kantooruren bereikbaar.

U kunt ook weer alle reparatieverzoeken melden

Wij plannen ook weer alle reparatieverzoeken in. Ook de niet spoedeisende. Uiteraard houden wij ons hierbij nog steeds aan alle coronamaatregelen.

U kunt uw reparatieverzoek telefonisch melden. Maar online is nog eenvoudiger!

online Reparatieverzoek indienen

Reparatieverzoek? Wie doet wat?

Tijdens het inplannen van een reparatie stellen we u de volgende vraag:

  • Is er sprake van griepklachten? Zo ja, dan plannen wij geen afspraak in en vragen wij u om opnieuw contact met ons op te nemen zodra deze klachten voorbij zijn. Dit geldt uiteraard niet voor spoedeisende reparaties.

Houd 1,5 meter afstand en draag een mondkapje

De werkzaamheden worden uitgevoerd door onze eigen onderhoudsmensen, maar ook door onze onderhoudspartners Hoedemakers, Jansen Huybregts en KnaapenGroep. Iedereen werkt volgens de landelijke richtlijnen voor de bouw die aansluiten op de richtlijnen van het RIVM. Hierbij houden we rekening met uw veiligheid, die van onszelf en van onze onderhoudspartners. Dat betekent dat wij ons houden aan de volgende regels:

  • Wij houden ons aan de 1,5 meter afstand en vragen u om dit ook te doen.
  • Wij dragen zelf een mondkapje en vragen aan u (en uw huisgenoten) om dit ook te doen.
  • Heeft u klachten? Dan gaan we de woning niet binnen.

Wij werken volgens de richtlijnen voor de bouw en het RIVM

Is er niemand ziek en valt u niet in de risicogroep? Dan kan onze eigen onderhoudsmedewerker of die van één van onze onderhoudspartners de reparatie gaan uitvoeren. Hierbij houden we rekening met de volgende regels:

  1. De onderhoudsmedewerker desinfecteert zijn handen, doet een mondkapje op, belt aan en doet 2 stappen achteruit.
  2. De onderhoudsmedewerker vraagt of er sprake is van griepklachten. Is daar geen sprake van, dan gaat hij aan de slag. Is er wel sprake van griepklachten, dan wordt een nieuwe afspraak ingepland.
  3. De onderhoudsmedewerker vraagt u om 1,5 meter afstand te houden én een mondkapje op te doen. Dat geldt ook voor uw huisgenoten.
  4. U verwijst hem naar de ruimte waar het onderhoud uitgevoerd moet worden en samen met uw huisgenoten gaat u naar een andere ruimte.
  5. De onderhoudsmedewerker voert de werkzaamheden dus altijd uit op minimaal 1,5 meter afstand van u en uw huisgenoten. Is dit niet mogelijk, dan worden de werkzaamheden niet uitgevoerd.
  6. Als de werkzaamheden klaar zijn, geeft de onderhoudsmedewerker dit aan u door en vertrekt.

Ook groot onderhoud gaat gewoon door

Groot onderhoud zijn we – steeds rekening houden met alle coronamaatregelen – blijven uitvoeren. En dat blijven we ook doen. Maar alleen als de gezondheid van werknemers en bewoners gegarandeerd is. Vaak zijn de werkzaamheden aan de buitenzijde van de woning. Denk hierbij aan schilderwerk, werkzaamheden aan het dak en de gevel. Soms moeten we wel in de woning zijn. Bijvoorbeeld bij een nieuwe keuken, badkamer of toilet. Ook hierbij houden we ons aan de landelijke richtlijnen voor de bouw die aansluiten op de richtlijnen van het RIVM. En we doen dat altijd in overleg met bewoners. Valt u in de risicogroep, dan maken we met u andere afspraken. Ook afspraken ter voorbereiding op groot onderhoudswerkzaamheden (warme opnames) voeren we uit met gepaste maatregelen.

Als u gaat verhuizen

Ook sleutelinlevering, bezichtigingen en sleuteloverhandigingen doen we weer op kantoor en in de woning. Dat geldt ook voor de voor- en eindinspecties. Uiteraard wel op 1,5 meter afstand en met mondkapje.

Verwacht u vanwege het coronavirus in betalingsproblemen te komen?

Veel bedrijven hebben tijdelijk hun deuren moeten sluiten, tijdelijke arbeidscontracten zijn niet verlengd en ZZP’ers hebben tijdelijk weinig of geen inkomsten gehad. Geldt dit ook voor u? Bel ons dan! Dan kunnen wij samen op zoek naar een individuele oplossing. Neem hiervoor persoonlijk contact met één van onze medewerkers via 088 008 14 00.

Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK)

Is uw inkomen aanzienlijk gedaald door de coronacrisis en kunt u hierdoor noodzakelijke kosten als woonkosten niet meer betalen? Dan kan de Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK) u misschien helpen. Die is gebaseerd op de ‘bijzondere bijstand’ en is sinds maart 2021 aan te vragen of kan binnenkort worden aangevraagd. Dit verschilt per gemeente. Zo’n aanvraag kan met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2021. Op de website van de Rijksoverheid vindt u hierover meer informatie. 

Bent u zelfstandig ondernemer of ZZP’er?

Dan komt u wellicht in aanmerking voor de tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers (Tozo) en uitstel van belastingbetaling. Dat zijn een aantal maatregelen die het kabinet heeft getroffen om ondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis. Een overzicht van alle maatregelen vindt u op de website van de Rijksoverheid.  Ook de Kamer van Koophandel heeft een overzichtelijke wegwijzer gemaakt voor ondernemers.

Meer inzicht in uw financiële situatie: wat kunt u zelf doen?

Ook het Nibud heeft op hun website veel tips staan om meer inzicht te krijgen in hoe uw financiële situatie ervoor staat en wat u zelf kunt doen.

Heeft u vragen?

Bel ons gerust. Via 088 008 14 00 krijgt u direct contact met één van onze klantadviseurs.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties

  • Mj pennings schreef

    Hallo huur bij jullie op kruisherenborch 8 nu is er iemand die misschien wil. Ruilen.met mij.zij huurt bij zayaz- is dit n probleem de huur is wel hoger en heb huursubsidie
    Wat kan ik doen?..gr

    • Woonstichting JOOST schreef

      Beste Marjo, één van onze collega’s van klantenservice neemt hierover persoonlijk contact met u op. Groet, Ineke