Wanneer moet ik mijn huur betalen?
Algemeen
Betaal je via automatische incasso? Dan incasseren wij de huur op de eerste van de maand. Betaal je op een andere manier? Dan willen wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand ontvangen.
Als je een woning van ons huurt moet je maandelijks de huur betalen. Je betaalt de huur vooruit. Dit betekent dat wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand willen ontvangen. Je kunt de huur op de volgende manieren betalen:
Betaal je via automatische incasso? Dan incasseren wij de huur op de eerste van de maand. Betaal je op een andere manier? Dan willen wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand ontvangen.
Ja, dit kan. De persoon die voor jou de huur overmaakt, moet als onderwerp je volledige naam en volledige adres vermelden.
Vermeld altijd voor welke maand je de huur betaalt. Geef daarbij ook je contractnummer door. Of vermeld je adres.
Wist je dat je de huur ook gemakkelijk via iDeal kunt betalen? Log hiervoor in op mijn JOOST en klik onder "Mijn betalingen" op "Bekijk mijn factuuroverzicht".
Het makkelijkste is om in te loggen op Mijn JOOST. Je kunt hier de huur via iDeal naar ons overmaken. Klik hiervoor onder "Mijn betalingen" op "Bekijk mijn factuuroverzicht".
Heb je geen Mijn JOOST account? Je kunt de huur zelf overmaken naar het IBAN rekeningnummer NL10RABO0108809625. Vermeld hierbij voor welk adres en welke maand je de huur betaalt. Je kunt ook bij ons op kantoor betalen met pin.
Waarschijnlijk hebben de betaling en de betalingsherinnering elkaar gekruist. Bel ons via 088 008 1400. Dan weet je zeker dat wij de betaling hebben ontvangen.
Stuur hiervoor een e-mail naar administratie@wonenbijJOOST.nl. Vermeld hierin je nieuwe bankrekeningnummer, je naam en je adres.
Wij sturen je een brief als de huur niet op de afgesproken datum betaald is. Het verwerken van de betalingen en het versturen van de brieven duurt een aantal dagen. Het kan dus zijn dat onze brief en jouw betaling elkaar hebben gekruist. Als dit zo is dan hoef je niets te doen en kun je de brief weggooien.
Je moet de huur voor de 1e van de maand betalen. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze afdeling Huurincasso via 088 008 1400 of stuur een e-mail: huurincasso@wonenbijJOOST.nl. We bekijken dan wat er mogelijk is.
Neem hiervoor contact op met de afdeling Huurincasso via 088 008 1400 of stuur een e-mail: huurincasso@wonenbijJOOST.nl.
Ja, je kunt de huur bij ons op kantoor betalen met pin.
Nee, dit is niet mogelijk.
Dat kan. Vermeld bij het overmaken welke maanden je betaalt. Een automatische incasso is wel makkelijker voor jou en voor ons.
Je kunt de huur op de volgende manieren betalen:
Niet als je via automatische incosso betaalt. Betaal je via AcceptEmail? Dan ontvang je iedere maand een e-mail met een betaallink. De huur maak je dan via iDeal naar ons over.
Via Mijn JOOST heb je inzage in jouw huurspecificatie. Heb je geen Mijn JOOST account of ontvang je graag een papieren huurspecificatie? Stuur hiervoor een e-mail klantenservice@wonenbijJOOST.nl of neem telefonisch contact met ons op via 088 008 1400.
Nee, de bewindvoerder is verantwoordelijk voor het betalen van de huur.
Nee dit hoef je niet aan ons door te geven. Dit doet de bewindvoerder.