ontevreden

Prettig wonen. Daar doen wij ons best voor. Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent. Ben je ontevreden? Laat het ons dan weten! Alleen dan kunnen we het oplossen. 

Als we er samen niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen. In de veelgestelde vragen hieronder, vind je informatie over hoe je dit doet. 

Veel gevraagd over ontevreden

Ik heb een klacht ingediend. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

Je ontvangt van ons een ontvangstbevestiging. Wij doen ons best om je binnen twee weken een schriftelijk bericht over de afhandeling van je klacht toe te sturen.

Ik ben niet tevreden over jullie reactie op mijn klacht. Wat kan ik doen?

Algemeen

Het kan natuurlijk zo zijn dat je het niet eens bent met onze beslissing of onze oplossing. Of dat je vindt dat we je onterecht behandelen. Graag horen we dan van je. Wij proberen dan nogmaals om samen tot een oplossing te komen.

Blijf je ontevreden? Stuur dan een brief aan de directeur-bestuurder. In de brief vertel je wat de klacht is.

Heb je ook daarna nog een klacht? Neem dan contact op met de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties. Meer informatie en het formulier vind je op de website www.rkcw.nl

Een brief per post versturen kan ook. Lees op de website van de Regionale Klachtencommissie wel eerst goed wat je allemaal mee moet sturen.

Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties
Toernooiveld 300
6525 EC Nijmegen

Wat zijn de contactgegevens van de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties?

Algemeen

Het adres is:

Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties
Toernooiveld 300
6525 EC Nijmegen

Je vindt het online klachtenformulier en alle informatie over de procedures op de website: www.rkcw.nl

De Regionale Klachtenadviescommissie behandelt klachten van de volgende corporaties: Area, Brabant Wonen, Charlotte van Beuningen, Woonstichting JOOST , Mooiland, Wonen Vierlingsbeek, Woonmeij, Woonveste en Zayaz.

De Klachtencommissie is onafhankelijk en bestaat uit elf leden. Alle leden zijn onafhankelijk. Zij hebben geen binding met de aangesloten corporaties. Dat is zo bepaald in het reglement. Klachten worden meestal behandeld tijdens een zitting. Daarbij zijn minimaal drie leden aanwezig, waaronder in elk geval de voorzitter en een lid dat op voordracht van de huurders benoemd is.

Ik heb een klacht ingediend bij de Klachtencommissie. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

Binnen twee weken ontvang je een reactie. De Klachtencommissie kan besluiten om je klacht / geschil tijdens een hoorzitting te behandelen. De Klachtencommissie luistert dan naar jouw verhaal, maar ook naar dat van Woonstichting JOOST. Dat noemen we hoor en wederhoor.

De Klachtencommissie geeft vervolgens advies aan Woonstichting JOOST. Dat doen ze in een brief aan de directeur-bestuurder. De directeur-bestuurder laat vervolgens – binnen 3 maanden na ontvangst van het advies – aan jou en de commissie weten wat hij besluit. Hij mag afwijken van het advies van de Klachtencommissie. Hij moet dan wel vertellen waarom hij dat doet.

Ben je het niet met zijn definitieve uitspraak eens? Dan kun je naar de kantonrechter stappen.

Alle informatie over de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties en het klachtenformulier vind je op de website www.rkcw.nl 

Ik heb een klacht over Thuispoort. Waar kan ik terecht?

Algemeen

De verhuur van onze woningen loopt via thuispoort.nl. Heb je hierover een klacht? Dan kun je deze melden bij Thuispoort. Klik hier voor meer informatie.