reparatie melden

Controleer voordat je je reparatie bij ons meld wie er verantwoordelijk is voor de reparatie: jij of Woonstichting JOOST. Deze informatie vind je in de folder 'Wie doet wat'. Als wij verantwoordelijk zijn voor de reparatie, dan kun je dit op verschillende manieren bij ons melden.

Reparatieverzoek online melden

Je reparatieverzoek meld je het makkelijkst en snelst via onze website. Klik hier om je reparatieverzoek in te dienen.

Reparatieverzoek telefonisch melden

Je kunt ook bellen om een reparatieverzoek te melden. Bel hiervoor naar 088 008 1400. Voor spoedreparaties is dit nummer ook bereikbaar buiten kantooruren. 

Veel gevraagd over reparatie melden

ik heb last van vocht in de kruipruimte. Wat moet ik doen?

Algemeen

Het kan voorkomen dat er vocht in de kruipruimte staat. Neem contact met ons op wanneer dit wordt veroorzaakt door een lekkage. Of wanneer het vocht via de wanden omhoog komt. Klik hier om deze reparatie te melden. Of bel naar 088 008 1400

Ik heb last van tocht en/of kou. Wat kan ik doen?

Algemeen

Blijft niet zitten met dit soort klachten. Neem contact met ons op via 088 008 1400. Dan bekijken we samen hoe we je kunnen helpen.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Algemeen

Wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op. We spreken dan de dag en het tijdstip met je af waarop we langs komen. Heb je een spoedreparatie die niet kan wachten? Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 008 1400.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak met de monteur gemaakt. Nu wil ik de afspraak verzetten of afzeggen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op via 088 008 1400.

Ik heb een reparatie gemeld en een afspraak gemaakt met de monteur. De monteur is niet op de afgesproken tijd aanwezig. Wat nu?

Algemeen

Neem hiervoor contact met ons op via 088 008 1400.

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op via 088 008 1400.

Ik heb per ongeluk schade aan mijn woning veroorzaakt. Wat nu?

Algemeen

Klik hier om deze reparatie aan ons door te geven. In de meeste gevallen repareren wij de schade. Je betaalt de rekening van de reparatie dan aan ons. Soms kun je die verhalen op je aansprakelijkheidsverzekering.

Ik heb een (gedeeltelijke) stroomstoring. Wat kan ik doen?

Algemeen

Bij stroomuitval moet je eerst zelf een aantal controles uitvoeren. Misschien heb je kortsluiting in één van jouw apparaten. Voer daarom eerst een stekkerproef uit.

Hieronder lees je hoe je dat doet.

De stekkerproef:

  1. Schakel alle groepen in de meterkast uit, of verwijder de zekeringen van de groepen.
  2. Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten.
  3. Schakel de groepen in de meterkast weer in.
  4. Schakel de aardlekschakelaar opnieuw in.
  5. Plaats één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan of wacht tot deze automatisch aanslaan zoals bijvoorbeeld bij een koelkast.
  6. Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de veroorzaker van de storing. Het moet gerepareerd of vervangen worden.
  7. Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting? En schakelt de aardlekschakelaar toch uit? Dat is er waarschijnlijk iets met je installatie aan de hand en kun je bij ons een reparatieverzoek indienen. Blijkt dat de storing toch door je eigen apparatuur veroorzaakt is, dan zijn wij genoodzaakt de elektricienkosten in rekening te brengen. Voer dus altijd eerst de stekkerproef uit.