gegevens aanleveren

Ben je als eerste kandidaat geëindigd? Dan nemen wij telefonisch contact met je op om te vragen of je nog geïnteresseerd bent in de woning. Is dat het geval? Dan sturen we je een woningaanbieding per e-mail. Hierin staat welke gegevens we van jouw nodig hebben zodat we kunnen controleren of de woning past bij jouw inkomen. 

Veel gevraagd over gegevens aanleveren

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Welke gegevens moet ik opsturen?

Algemeen

Je krijgt hier van ons een e-mail over. Hierin staat dat je de volgende documenten moet inleveren:

  • Een ingevuld en ondertekend acceptatieformulier.
  • Een veilige kopie van een geldig legitimatiebewijs (voor- als achterkant). Wil je weten hoe je een veilige kopie van je identiteitsbewijs maakt? Kijk dan op de website van de Rijksoverheid. 
  • Verhuurdersverklaring van je huidige verhuurder, dan wel jouw laatste verhuurder. Huur je nu van ons? Dan hoef je geen verhuurdersverklaring in te leveren.
  • Inkomensverklaring(en) of definitieve aanslag(en) van de Belastingdienst van het afgelopen jaar of van het jaar daarvoor. Deze kun je online aanvragen via www.belastingdienst.nl. Of bel naar de Belastingtelefoon: 0800 0543. Inkomensverklaringen(en) van eigen (pleeg)kinderen hoef je niet in te leveren.
  • Soms ook een BRP uittreksel. Dit is een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis administratie met daarop je woonverleden

Ik heb een woning aangeboden gekregen. Binnen welke termijn moet ik mijn gegevens opsturen?

Algemeen

In de aanbieding staat tot wanneer je kunt reageren en gegevens moet inleveren.

Ik heb een woning aangeboden gekregen maar ik kan de gevraagde gegevens niet op tijd opsturen. Wat nu?

Algemeen

Bel ons om te bespreken wat de mogelijkeden zijn. Je kunt ook een e-mail sturen naar woonmakelaar@wonenbijJOOST.nl

Welke inkomensgegevens moet ik opsturen?

Algemeen

In ieder geval een inkomensverklaring van de Belastingdienst. Hierop moet het verzamelinkomen van een bepaald jaar staan. Dit formulier stuur je ook op als je geen inkomen hebt. Daarnaast kunnen we vragen om inkomengegevens zoals loonstroken of uitkeringsstroken.

Waar vraag ik mijn inkomensverklaring aan?

Algemeen

Je kunt deze downloaden op de website van de Belastingdienst: www.belastingdienst.nl. Log in met je DigiD en ga naar het tabblad 'Inkomstenbelasting'. Hier kun je het jaar kiezen waarover je de inkomensverklaring wilt hebben.

Je kunt de verklaring ook telefonisch opvragen bij de Belastingdienst door te bellen naar 0800 0543. Houd je burgerservicenummer bij de hand. Let op: als je belt stuurt de Belastingdienst de verklaring binnen 5 dagen naar je op.

Ik heb geen inkomen. Moet ik toch een inkomensverklaring opsturen?

Algemeen

Ja, ook als je geen inkomen hebt, hebben wij een inkomensverklaring van de Belastingdienst van je nodig.

Ik ben zelfstandig ondernemer. Welke inkomensgegevens moet ik aanleveren?

Algemeen

Een inkomensverklaring van de Belastingdienst. Soms vragen we ook een jaarrekening of prognose van je boekhouder.