Klanttevredenheid

We vinden het belangrijk om te weten wat huurders van onze dienstverlening vinden. Zo weten we wat we moeten blijven doen, maar ook wat we beter kunnen doen. De klanttevredenheid laten wij meten door onafhankelijke partijen. 

KWH

Woonstichting JOOST is in het bezit van het KWH Huurlabel. Dit is een landelijk keurmerk dat staat voor een hoog niveau van dienstverlening van woningcorporaties. Met het label meten én verbeteren we onze dienstverlening.  In april 2022 verlengde we ons KWH Huurlabel met twee jaar. 

Fijn als je KWH laat weten hoe tevreden je over ons bent

Het KWH Huurlabel krijgt een corporatie niet zomaar. Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) onderzoekt verschillende onderdelen van onze dienstverlening. Hoe klantvriendelijk zijn we? Hoe verloopt de afhandeling van een klacht? Hoe verloopt een reparatieverzoek? KWH meet maandelijks de klanttevredenheid van onze nieuwe en vertrekkende huurders, huurders met een reparatieverzoek of huurders die op een andere manier met ons in contact zijn geweest. Het KWH huurlabel wordt gegeven wanneer er op alle onderdelen minimaal een 7.0 gemiddeld wordt behaald.  

Het kan dus zijn dat KWH contact met je opneemt. Het is fijn als je hier tijd voor maakt en laat weten hoe tevreden je over ons bent. Zo weten wij wat we goed doen en wat we beter kunnen doen.

KWH score

Tekst gaat verder onder de afbeelding

Zie de website van KWH voor meer informatie over het KWH Huurlabel

Belevingsonderzoek

We meten onze klanttevredenheid ook via de Fijn Wonen monitor. Dit is een belevingsonderzoek bestaande uit 6 korte vragen die te maken hebben met woonbeleving, woonomgeving en de woning zelf. De wijken Hintham en Hoogheem zijn hierin een eerste stap. Daarna gaan we de vragenlijst ook versturen naar onze andere huurders. Om ook bewoners te bereiken die digitaal minder vaardig zijn, gingen onze medewerkers van onze wijkteams samen met de lokale buurtondersteuners begin dit jaar de wijken in. 

Meedenkgroep van JOOST

In 2022 zijn we gestart met een Meedenkgroep. Als een goede buurman willen we graag weten wat er bij onze huurders speelt. Dan kunnen wij hen nog beter helpen en adviseren. Daarom deden wij de oproep: laat van je horen en meld je aan voor de Meedenkgroep van JOOST.

De Meedenkgroep komt drie tot vier keer per jaar bij elkaar. Elke keer staat er een ander thema centraal. Zoals: Hoe kunnen wij jouw woning het beste verduurzamen? Hoe zorgen we dat grote onderhoudsprojecten voor bewoners prettig verlopen? En hoe gebruiksvriendelijk is onze website? Ook meedoen? Dat kan!