Algemeen
Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Een goed gesprek lost vaak al veel op. Bel ons even op 088 008 1400. Ben je na het gesprek nog niet tevreden? Klik dan hier om jouw klacht bij ons te melden.
We gebruiken cookies als je onze website bezoekt. Cookies zijn kleine (tijdelijke) bestanden voor je apparaat. Dankzij functionele cookies hoef je niet steeds opnieuw in te loggen wanneer je bij ons terugkomt. Lekker handig! Om ons (anoniem) inzicht te geven in het gebruik van onze website, gebruiken we analytische cookies. Hierbij worden geen gegevens over de bezoeker opgeslagen.
Prettig wonen. Daar doen wij ons best voor. Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent. Ben je ontevreden? Laat het ons dan weten! Alleen dan kunnen we het oplossen.
Als we er samen niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen. In de veelgestelde vragen hieronder, vind je informatie over hoe je dit doet.
Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Een goed gesprek lost vaak al veel op. Bel ons even op 088 008 1400. Ben je na het gesprek nog niet tevreden? Klik dan hier om jouw klacht bij ons te melden.
Hiervoor kun je ons bellen op 088 008 1400. Of klik hier om je klacht te melden.
Dit meld je bij jouw wijkbeheerder. Klik hier voor zijn of haar contactgegevens.
Je ontvangt van ons een ontvangstbevestiging. Wij doen ons best om je binnen twee weken een schriftelijk bericht over de afhandeling van je klacht toe te sturen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je het niet eens bent met onze beslissing of onze oplossing. Of dat je vindt dat we je onterecht behandelen. Graag horen we dan van je. Wij proberen dan nogmaals om samen tot een oplossing te komen.
Blijf je ontevreden? Stuur dan een brief aan de directeur-bestuurder. In de brief vertel je wat de klacht is.
Heb je ook daarna nog een klacht? Neem dan contact op met de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties. Meer informatie en het formulier vind je op de website www.rkcw.nl
Een brief per post versturen kan ook. Lees op de website van de Regionale Klachtencommissie wel eerst goed wat je allemaal mee moet sturen.
Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties
Toernooiveld 300
6525 EC Nijmegen
Het adres is:
Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties
Toernooiveld 300
6525 EC Nijmegen
Je vindt het online klachtenformulier en alle informatie over de procedures op de website: www.rkcw.nl
De Regionale Klachtenadviescommissie behandelt klachten van de volgende corporaties: Area, Brabant Wonen, Charlotte van Beuningen, Woonstichting JOOST , Mooiland, Wonen Vierlingsbeek, Woonmeij, Woonveste en Zayaz.
De Klachtencommissie is onafhankelijk en bestaat uit elf leden. Alle leden zijn onafhankelijk. Zij hebben geen binding met de aangesloten corporaties. Dat is zo bepaald in het reglement. Klachten worden meestal behandeld tijdens een zitting. Daarbij zijn minimaal drie leden aanwezig, waaronder in elk geval de voorzitter en een lid dat op voordracht van de huurders benoemd is.
Binnen twee weken ontvang je een reactie. De Klachtencommissie kan besluiten om je klacht / geschil tijdens een hoorzitting te behandelen. De Klachtencommissie luistert dan naar jouw verhaal, maar ook naar dat van Woonstichting JOOST. Dat noemen we hoor en wederhoor.
De Klachtencommissie geeft vervolgens advies aan Woonstichting JOOST. Dat doen ze in een brief aan de directeur-bestuurder. De directeur-bestuurder laat vervolgens – binnen 3 maanden na ontvangst van het advies – aan jou en de commissie weten wat hij besluit. Hij mag afwijken van het advies van de Klachtencommissie. Hij moet dan wel vertellen waarom hij dat doet.
Ben je het niet met zijn definitieve uitspraak eens? Dan kun je naar de kantonrechter stappen.
Alle informatie over de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties en het klachtenformulier vind je op de website www.rkcw.nl
De verhuur van onze woningen loopt via thuispoort.nl. Heb je hierover een klacht? Dan kun je deze melden bij Thuispoort. Klik hier voor meer informatie.