Kunnen wij u helpen?

Woningruil

Bent u snel op zoek naar een andere huurwoning? Woningruil kan de oplossing zijn.

Wanneer kan woningruil plaatsvinden?

Woningruil tussen twee huurders kan, als:

  • beiden voldoen aan de toewijzingseisen op het gebied van huurprijs, inkomen en leeftijd;
  • u een woning van JOOST huurt of u wenst te ruilen met een huurder die een woning van JOOST huurt;
  • u als woningzoekende ingeschreven staat bij WoonService Regionaal.

Hoe vind ik een huurder die wil ruilen?

U neemt zelf het initiatief om een ruil kandidaat te vinden. Dit kan natuurlijk via mond-tot-mond reclame, maar u kunt ook huurders aanschrijven en uw idee kenbaar maken.

U kunt een gratis advertentie plaatsen op de landelijke website www.woningruil.nl. Op deze site vindt u advertenties van mensen die hun huurwoning te ruil aanbieden. Wellicht zit hier een geschikte ruilkandidaat tussen?

Procedure

U vindt hier de uitgebreide procedure woningruil met bijhorend aanvraagformulier. Indien u een ruilkandidaat heeft gevonden, dan kunt u het volledig ingevuld aanvraagformulier mailen naar info@wonenbijJOOST.nl. Wij nemen uw aanvraag graag in behandeling.

Heeft u vragen?

Neem dan telefonisch contact met ons op via 088 0081400.

Martha (75) ruilde van eengezinswoning met het appartement van de familie Harmachi-Ziani met 2 jonge kinderen. “We maakten onderling goede afspraken en daarna was het snel geregeld.” Lees hieronder hun verhaal dat eerder werd gepubliceerd in ons huurdersmagazine (oktober 2019).

Van woning ruilen? Dat kan!

Reparatieverzoek

Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? Kijk hier voor wat u waar kunt melden.

Of bel 088 008 14 00 of stuur een e-mail naar reparatieverzoek@wonenbijJOOST.nl.

Privacy-instellingen

Wij optimaliseren graag onze website, daarom maken wij gebruik van cookies. Wijzig uw voorkeuren of bekijk ons privacybeleid.

Privacybeleid | Sluiten
Instellingen